X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Selülit kabusunu vitaminlerle bitirin!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Selülit kabusunu vitaminlerle bitirin!

  • Giriş Tarihi: 24.8.2014

Selülitten korunmak için en önemli faktörlerin başında beslenme geliyor. Sağlıklı beslenerek vücudunuz için gerekli olan vitaminleri alırsanız selülite de dur diyebilirsiniz

Bu hafta selülit diyetinde mutlaka bulunması gereken besinlerden bahsedeceğim. Bu besinleri diyetinizde sıklıkla bulundurmaya özen göstermelisiniz:

ANTİOKSİDANLAR
Antioksidanlar olmadan vücudumuz, hastalıklar ve yaşlılık karşısında zamanından önce yenik düşer. Birçok antioksidan; hasarı önlemek konusunda o kadar etkilidir ki, kanseri önlemekte dahi kullanılır. Ciltteki birçok fonksiyonlarının yanı sıra dermis ve epidermisin zayıflamasına neden olarak selülite yol açan hasarı önleme yeteneğine sahiptir. Beslenmenize yeteri kadar antioksidan ekleyerek dokularınızın parçalanmasını ve gelecekte şişkinlik ve çukura dönüşmelerini engelleyebilirsiniz. En iyi antioksidan kaynakları bitkilerdir. Orman meyveleri ve turunçgiller en zengin kaynaklardır. Tüm sebze ve meyveler iyi birer antioksidan kaynağıdır. Ancak yiyeceğin rengi koyulaşıp parlaklaştıkça içerisindeki vitaminler de o kadar yoğun olur. Yabanmersini buna en iyi örnektir. Koyu mavi rengi; güçlü serbest radikal savaşçısı flavonoid bakımından yüksek yoğunluğa sahip olduğunu işaret eder.

POLİFENOLER
Antioksidanlar arasındaki favorim polifenol ailesidir. Polifenoller; çay, kara üzüm ve birçok başka yiyecekte yüksek yoğunlukta bulunan; kanseri, kalp rahatsızlıklarını önlemede ve cilt sağlığı için önem teşkil eden bitkisel kimyasallardır. En güçlü polifenol; ellagic asittir. En yüksek oranlarda böğürtlen, çilek ve elbette narda bulunur. Polifenol besin kaynakları:
Yemişler
Buğday gevrekleri
Koyu renkli meyveler, sebzeler ve dutlar
Soya fasulyesi
Çay (özellikle yeşil çay)
Kara üzüm
Soğan
Turunçgiller
Nar
Goji meyvesi

A VİTAMİNİ

A vitamini; vücut dokularının onarılmasına büyük katkısı olan ve görme kabiliyeti ile cilt sağlığını artıran güçlü bir antioksidandır. En önemli A vitamini kaynakları:
Karaciğer
Taze patates
Havuç
Goji meyvesi
Mango
Yumurta
Süt

C VİTAMİNİ

Turunçgiller ve goji meyveleri en iyi C vitamini kaynaklarıdır. Neredeyse tüm meyve ve sebzeler bu etkili antioksidanı ihtiva eder. Diğer C vitamini kaynakları:
Kivi
Mango
Papaya
Frenk üzümü

E VİTAMİNİ

E vitamini yağda çözünebilen çok etkin bir antioksidandır. Bunun anlamı, hücre duvarlarınızda saklanarak ani serbest radikal saldırılarına karşı koruma sağlayabildiğidir. Bitkisel yağlar, badem, buğday tohumu ve koyu yeşil yapraklı sebzeler; en iyi E vitamini kaynaklarındandır.

OMEGA-3 VE OMEGA-6 BESLENMENİZDE OLMALI
Anti enflamatuvar diyeti, antioksidan bakımından zengin, koyu renkli sebze ve meyveler ile çok çeşitli sağlıklı protein sağlayan omega-3 ve omega- 6 yağ asitlerinden meydana gelir.
Alfa linoleik asit (ALA); sebze, fasulye, meyvede ve keten tohumu yağı, kanola (kolza) tohumu, buğday tohumu ve ceviz yağında (çiğ ceviz de dahil) sıkıştırılmış miktarlarda olmak üzere birçok yiyecekte bulunur. ALA kaynakları şunlardır:
Kıvırcık salata
Brokoli
Ispanak
Lima fasulyesi
Bezelye
Gamma linoleik asit (GLA); diğer bir enflamasyon azaltıcı besindir. Hodan yağı, çuha çiçeği yağı, Frenk üzümü yağı ve kenevir yağı gibi daha nadir bulunan yağlarda mevcuttur.

KARPUZ VE DOMATESİ BOL BOL TÜKETEBİLİRSİNİZ
Sekiz B vitamini vardır. B vitamini ihtiyacımızın çoğu buğday tohumu, tahıl, fasulye, koyu yeşil yapraklı sebzeler, az yağlı ya da yağsız süt ürünleri, balık, yumurta ve kümes hayvanlarından karşılanabilir. Diğer B vitamini kaynakları şunlardır:
Avokado, mantar, taze patates, süt ürünleri, yumurta, soya fasulyesi, fıstık ezmesi
Az yağlı ya da yağsız süt ürünleri, koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuşkonmaz, brokoli, şekerpancarı
Badem, muz, greyfurt, domates, karpuz, muz, portakal.

DAHA GENÇ GÖRÜNMEDE YENİ TREND: HOOK LİFTİNG YÖNTEMİ
Sadece 15 dakikanızı ayırarak yepyeni bir yüze kavuşabilirsiniz. Hook lifting, gündelik yaşamı etkilemeden daha genç ve canlı bir yüze kavuşmak için biyomedikal mühendislik tarafından tasarlanmış yeni bir yöntem. Medicana Çamlıca Hastanesi Estetik ve Plastik Cerrahı Op. Dr. Altuğhan Cahit Vural, Hook lifting işlemini anlattı: "Hook lifting, kanca şeklinde bir iğnenin içinde sarmal şeklinde dolanmış olan bir doku tutucu sentetik materyalden oluşuyor. Temel felsefesi; uygulandığı alandaki dokuya yapışarak doku reaksiyonu yaratması ve bu sebeple gerilme meydana getirmesidir. Diğer tekniklerden farklı olarak doku inflamasyon süreci ile gerginlik yaratılmış olur. Hook lifting ayaktan tedavi uygulamaları içinde yer alır. Kişiler bu işlem için öğle arasında gelip öğleden sonra işlerinin başına dönüyorlar. Bu yöntemde; yan etkisi olmayan, vücut tarafından tümüyIe eritilebilir cerrahi ameliyat ipi cilt içine yerleştiriliyor. Bunun sonucunda; ip, cilt altında hem dokuyu kaldıran bir dayanak vazifesi görür, hem de kollajen ve diğer bağdokusu elemanlarını uyararak ciltte bir gençleşme ve yenilenme sürecini meydana getirir."