X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Rahatlamanın iyileştirici gücü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Rahatlamanın iyileştirici gücü

  • Giriş Tarihi: 14.9.2014

Masaj, aromaterapi veya doğru nefes teknikleri... Hangisi sizi rahatlatıyorsa onu tercih ederek stresinizi minimuma indirin. Çünkü stres, huzursuzluk ve kendinize yeteri kadar zaman ayırmamanız cildinize yansır ve yaşlanma hızlanır

Negatif duygular ve stres, hastalıklara yol açarak sağlığı kötüleştirir. Pozitif ruh hali, hayata bağlayan ilişkiler ve kendimizi iyi hissettiren terapiler de enflamasyonu yavaşlatarak daha sağlıklı, mutlu ve güzel olmamızı destekler. Cilt sağlığını koruma stratejisinin kilit bileşenlerinden biri; kendinize rahatlamak için zaman ayırmak ve hayattan zevk almaktır. Kendinizi iyi hissetmeniz için birçok yol vardır. Kimileri için aromaterapi mumları ile çevrilmiş bir küvete girmek gerginlikten kurtulmanın en iyi yoludur. Kimileri için de yürüyüş zihni boşaltmanın en iyi yoludur. Kafanız karışık olduğunda manikür, masaj yaptırmak veya sadece rahatlatıcı bir müzik dinlemek sizin için gevşemenin en iyi yolu olabilir. Size en faydalı olanı bulmak için farklı teknikler deneyin. Rahat ve huzurlu hissetmenizi sağlayan doğru kombinasyonu bulduğunuzda bunu rutininize ekleyin. Strese yer açmak; iyi bir sağlık ve güzellik için harcadığınız emekleri geçersiz kılabilir. Masaj, etkili ve popüler bir stres savaşçısıdır. Aromaterapi de tedavilerde rahatlama için kullanılabilir.

BANYOYA AROMATERAPİK YAĞ
Bilimsel literatürün büyük bir kısmında belirli kokuların; ruh hali, gerginlik, bağışıklık fonksiyonları ve hatta cilt sağlığı üzerinde etkisi olduğu belirtilmektedir. Aromalı temel yağlar koklandığında burnun üstündeki sinirler bu duyuyu beynin kalp atışı, hafıza ve hormon dengesini kontrol eden bölgesine iletir. Güçlükle algılanan kokuların bile nöro kimyasal salgılanmasını sağladıkları tespit edilmiştir. Diğer bulgulara göre beynimizle koku duygumuz arasında güçlü bir bağlantı vardır. Bunun yanı sıra Alzheimer, şizofreni ve depresyon da dahil olmak üzere birçok nöro-psikiyatrik rahatsızlıkta yetersiz koku alma sorunu görülmüştür. Banyonuza aromaterapik bir yağ eklemek, kokunun iyileştirici gücünden faydalanmanın diğer bir mükemmel yoludur. İçerisinde çözünmüş temel yağlar bulunan sıcak bir suya girmenin, yağların dokular tarafından emilmesini sağladığı düşünülmektedir. Yağlar ciltten ya da nefes alma yoluyla vücuda girdiğinde; bağışıklık sistemindeki enflamasyonlarda ve enfeksiyonlarda terapi etkisi yaratabilir.

AĞRI KESİCİ ETKİSİ VAR

Masaj sadece kas ve dokuların ovulması ve esnemesine yaramaz; aynı zamanda stresi, depresyonu azaltır, uyku düzenini sağlar ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Çalışmalar, kanser hastalarına uygulanan masajın ilave ağrı kesici alımını azalttığını kanıtlamıştır. Birçok çalışmada denekler masajın faydalarını terapiler bittikten aylar sonra bile görmeye devam etmektedir. İyileştirici dokunma terapileri, derin doku masajı, cilt fırçalama, bağdoku manipulasyonu ve refleksoloji gibi farklı birçok form alabilir. Bu teknikleri deneyerek sizi en çok şımartacak olan dokunma terapisini bulun. Miami Tıp Fakültesi, masajın ofis çalışanları üzerinde etkisi ile ilgili bir çalışma yürütmüştür. Haftada iki kere uygulanan 15 dakikalık basit bir masaj terapisinin üretkenliği ve uyanıklığı artırırken stresi önemli ölçüde azalttığı kanıtlanmıştır.

HEYECANLANINCA NEFES BOZULUYOR
Stres, hastalıkları ağırlaştıran bir kuvvettir. Hastalığın organik bir nedeni bile olsa rahatlama ve nefes alıp verme vücudun iyileşme sistemine yardımcı olur. Bunu bilmediğimiz için birçoğumuz özellikle de stres dönemlerinde kısa ve güçsüz nefesler alırız. Bu da yetersiz dolaşıma neden olur ve gerginliği artırır. Kendinizi heyecanlı hissettiğinizde ya da güçsüz soluduğunuzda midenize doğru derin nefes almaya çalışın. Birçok insan birkaç dakikalık derin nefes egzersizinin kendilerini uyandırdığını ve gün boyunca yoğunlaşabilmelerini sağladığını söylemektedir. Bol kıyafetler giyin ve uzanın. Burundan olabildiğince uzun nefes verin. 10'a kadar sayarak burundan nefes alın, diyaframınızın ve karnınızın şiştiğini hissedin. Ciğerlerinizi tam olarak şişirmeye yetecek kadar hava solumaya çalışın. 20'ye kadar sayarak yavaşça nefes verin, ciğerinizdeki tüm havayı dışarı çıkarın.