X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Süper besinler ile hayatınızı değiştirin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Süper besinler ile hayatınızı değiştirin

  • Giriş Tarihi: 19.11.2014
Süper besinler ile hayatınızı değiştirin
Süper besinler ile hayatınızı değiştirin

Hayvansal yiyeceklerin ve yağların kanserden kalp hastalıklarına kadar pek çok soruna yol açtığı bilinen bir gerçek. Meyve, sebze ve bakliyatlardan zengin beslenerek sağlıklı kalın

Beslenme araştırmaları; sadece tahıla dayalı yani mısır, pirinç, rafine edilmiş undan yapılan ekmekler ile beslenmenin şişmanlık ve glikoz intoleransına yol açtığını açıkça göstermektedir. Bunun yanı sıra hayvansal yiyecekler ve hayvansal kaynaklı yağların da kalp hastalıkları başta olmak üzere kansere kadar sağlık sorunları ile ilişkilendirildiğini gösteren çalışmalara da sıkça rastlanmaktadır. Fakat son 10 yılda geniş çaplı alan taramaları ve deneysel olarak gerçekleştirilen araştırmalar; daha az miktarda sağlıklı hayvansal kaynaklı yiyecekler yemenin, daha fazla miktarda ise bitkisel besinler tüketmenin birçok hastalığın görülme sıklığını azaltabileceğini belirtmektedir. Bugün sizlere yaşamınızı değiştirecek süper besinleri, bilimsel ve doğru kullanımla hangi sağlık sorunlarına karşı mutfağınızda bulundurmanız gerekliliğinin altını çizeceğim.

Kuru fasulye, yeşil mercimek, nohut:
Bolca izoflavon içeren bu tıbbi yiyecekler; vücudunuzda yaşlanmış, sağlığını yitirmiş hücrelerin büyümesini durdurarak yıllara meydan okumanızı sağlar. Bu süper üç yiyeceği haftada üç veya dört kere bir ana öğününüzde balık yanında yemenizi öneririm.

Siyah üzüm, kırmızı elma ve Hint safranı:
Taze üzümden bir küçük kase veya kırmızı elmadan günde iki adet yemek yeterli. Hint safranından ikiüç küçük lifi sıcak suda eritip sebze yemeklerinize ekleyebilirsiniz.

Yarma, buğday ve bulgur:
Fitatlar açısından zengin bu yiyecekler demirin emilimini vücutta kontrol eder ve oksidatif stres oluşumunu önleyerek vücudunuzun hastalıklara karşı korunmasını sağlarlar.

Lahana, karnabahar ve pancar:
Kan şekerini ve tansiyonu düşürerek diyabet ve hipertansiyondan koruyan nadir yiyeceklerdir. Sebze yemeklerinizi sıklıkla lahana ve karnabahar ile pişirin. Çorbalarınıza lahana ve karnabahar koyarak mutfak robotundan geçirin. Eğer bu sebzelerin biyolojik etkilerinden daha fazla yararlanmak isterseniz; buharda pişirip balık, hindi gibi sağlıklı hayvansal protein yemeklerinizin yanında servis edebilirisiniz. Pancarı salatalara ekleyin.

Portakal, mandalina, kiraz ve vişne:
Terpenlerden zengin bu meyveler, hücrelerdeki yağların peroksidasyonunu önler. Dokularınızda oluşmuş oksidatif stresi yok eder. Spordan önce portakal, mandalina yemek kaslarda yenilenmeyi hızlandırır. Kiraz ve vişne zamanı her gün bir kase bu iki sihirli kırmızı meyveyi yiyerek kanserden korunabilirsiniz.

Domates:
Karatenoidlerden biri olan likopeni bolca içeren domates prostat, meme, sindirim sistemi, mesane, deri ve serviks kanseri riskini azaltır. Öğünlerde mutlaka kabukları ile beraber doyana kadar domates yiyin.

Kuru beyaz ve kırmızı soğan, taze soğan, sarımsak:
Allilik sülfitler içeren bu mucize besinler bağışıklık sistemini güçlendiren etkiye sahiptir. Vücuda alınan kanserojenlerin atımını sağlarlar. Kandaki kolesterolü düşürür ve tümör hücrelerinin çoğalmasını sağlayan enzimleri bloke ederler.

BEŞ ADIMDA YAŞAMINIZDA ÇIĞIR AÇACAK BESLENME NOTU
1 Meyve ve sebze yememek, kansere yakalanmanızı kolaylaştırır. Yapılan araştırmalarda; meyve yemeyenlerin düzenli tüketenlere nazaran iki kat fazla kanser hastalığına yakalanabileceği bildirilmektedir. Meyve yiyerek ağız, yutak, yemek borusu, mide, akciğer, pankreas ve kolon kanserinden korunursunuz.
2 Sebzeleri çiğ olarak bolca yerseniz; detoksifiye edici enzimlerin vücutta süper hızlı çalışmasını sağlayarak bağışıklık sisteminizin çok yüksek seviyede olmasını sağlarsınız. Dereotu, maydanoz, pancar ve semizotundan asla vazgeçmeyin.
3 Yulaf; beta gkulan denilen çözünür bir lif çeşidini içerir ve günde 10 gram yani sadece bir yemek kaşığı yediğinizde kalp hastalıkları riskinizi önemli derecede azaltırsınız. Az yağlı yemekler yer ve yanında yulaf tüketirseniz, kanda kolesterolleriniz hızla düşer.
4 Taze sebze ve meyve yemek, sadece kanser ve kalp hastalıklarına karşı sizi korumaz. Özellikle yeşil yapraklı sebzeleri bolca doyana kadar yemek; hem zayıflamanızı kolaylaştırır, hem de maküler dejenerasyon dediğimiz yaşla oluşacak görme kaybınızı da ortadan kaldırır. Düzenli sebze ve meyve yemek diyabetten koruyan en önemli beslenme davranışıdır.
5 Taze sebze ve meyvelerinizi bir çay bardağı sirke kattığınız 2 litre suda 20 dakika beklettikten sonra bolca suda durulayarak tüketiniz. Böylece yiyeceğinizi tarım ilaçlarından temizlemiş olursunuz.

GÜNÜN ÖNEMLİ İKİ İPUCU
1- Taze sebze, meyve, kurubaklagil ve kuru yemişleri yemek yerine piyasada bulunan antioksidanları tüketerek sağlığınızı koruyacağınızı düşünüyorsanız; yanılıyorsunuz. Çünkü çeşitli sebze ve meyvelerle alınan antioksidanlar vücutta toksik etki yaratacak doza hiçbir zaman ulaşmamaktadır. Doğal yiyeceklerle alınınca antioksidanlar birbirleri ile sinerjik etki göstererek çok daha fazla etkin bir yararlılık sağlamaktadır.
2- Yine izoflavan, flavonoid gibi fitokimyasalları da tablet olarak almaktan vazgeçin. Çünkü her fitokimyasal madde, doğal yol ile alındığında vücutta etkinlik göstermektedir. İzole edilen fitokimyasallar vücuda alındığında ya aktivite kaybetmekte ya da besinlerdeki doğal formu gibi vücutta hareket edememektedir.
Gençleştiren süper içecek

MALZEMELER
1 adet kırmızı elma
1 adet domates
1 adet pancar
1 adet mandalina

YAPILIŞI
Elma, pancar, domatesi katı meyve sıkacağından geçirin ve eliniz ile mandalinayı limon gibi sıkın.