X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzun ve sağlıklı yaşam için: Okinawa rejimi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uzun ve sağlıklı yaşam için: Okinawa rejimi

  • Giriş Tarihi: 13.12.2014
Uzun ve sağlıklı yaşam için: Okinawa rejimi
Uzun ve sağlıklı yaşam için: Okinawa rejimi

"Uzun ve sağlıklı yaşamın adresi" denilen Okinawa adaları sakinleri, hipokalori ve yarı-vejetaryen beslenme şeklinin yanı sıra Konfüçyüs'ün felsefesini benimsiyor: "Midenin en fazla yüzde 80'ini doldurana kadar ye"

Dünyanın en uzun süre yaşayan ve en sağlıklı yaşlanan topluluklardan biri olarak bilinen Okinawalılar'ın diyeti, uzun yaşamın ipuçlarını sunuyor. Japonya'nın güneyindeki Okinawa adalarında yaşayan insanlar, daha çok hipo-kalori ve yarı-vejetaryen beslenme şeklini uygulayarak Konfüçyüs'ün öğretilerine benzer bir diyeti takip ediyor. Buna uygulamaya göre, tüketilen gıdaların kalorisi düşük, mineral ve vitamin oranları ise yüksek olmalı.

KANSER ORANI ÇOK DÜŞÜK

Peki Okinawalıların sırrı ne? Uzmanlar, Okinawalılar'ın Konfüçyüs'ün "hara hachi bu" felsefesini benimsediğini vurguluyor. Yani "Midenin en fazla yüzde 80'ini doldurana kadar ye." Tamamen doymanın sağlığa getirdiği zararların bilim insanlarınca da onaylanmasından önce bunu felsefe olarak kabul eden Okinawalılar, bu sayede zayıf kalıyor. Ayrıca dünyada kanser oranının bariz şekilde en düşük olduğu yerlerden biri Okinawa'dır. Okinawalılar soğan, sarımsak, brokoli, yeşil yapraklı sebzeler dahil olmak üzere her gün 7-8 porsiyon sebze, iki porsiyon meyve, soya ve deniz ürünleri gibi yağsız protein kaynakları tüketiyor.

TOFU PEYNİRİ VE DENİZ YOSUNU...

Anti-enflamatuar etkisi bilimsel çalışma ile kanıtlanmış olan zerdeçal içeren köriyi de bol miktarda kullanan Okinawalılar, günde en az 1 litre su ve iki fincan çay ile vücudun su dengesini de koruyor. Bu rejimin artı yönlerinden biri de gıdaların çeşitliliğiyle, diyetten sıkılma ihtimalinin ortadan kalkması. Okinawa takımadalarında uzun ömrün sırlarını araştıran bilim insanı Craig Wilcox da Okinawalıların sağlık sırlarını "Haftada üç kez balık yiyip, dünyadaki herkesten daha çok tofu peyniri ve deniz yosunu tüketiyorlar" sözleriyle özetliyor. DIŞ HABERLER

İKİ UZMAN İKİ GÖRÜŞ

Emel Unut maz Duman (Beslenme ve Diyet Uzmanı):

'Sebze ve balık tüketimi yüksek'
Adada yaşayan insanların beslenme tarzlarını düşündüğümüz zaman, sağlıklı beslenmenin vazgeçilmez öğeleri olan, sebze, meyve ve balık tüketiminin daha yüksek olması göze çarpar. Yararları kanıtlanmış Omega- 3'ün en iyi kaynağı olan balık tüketiminin sağlıklı beslenmede haftada en az iki kez olduğunu düşünürsek, ada insanları oldukça şanslı. Ayrıca sebze ağırlıklı beslenme ile bazı kanser türlerinden ve yüksek kolesterolden korunma da mümkündür.

Dr. Meftun Çelikçi (İç Hastalıklari Uzmanı):

'Huzur ile temiz hava da önemli'
Adada yaşayan insanların yaşam süreleri uzun oluyor, çünkü bu insanlar ada sınırları içerisinde günlük hayatlarının doğal bir parçası fiziksel ve zihinsel aktiviteye dayanıyor. Ada sınırları içerisinde mutlaka düzenli yürüyüş yapılıyor. Temiz hava ve sağlıklı gıdaların yanında spor ve egzersizler adada yaşayan insanların daha sağlıklı olmalarını sağlıyor. Daha uzun yaşamalarının sırlarından bir tanesi de adada daha mutlu ve daha sosyal olmalarından kaynaklanmaktadır.