X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Depresyonu doğanın gücüyle yenin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

u doğanın gücüyle yenin

  • Giriş Tarihi: 25.12.2014 11:37 Güncelleme Tarihi: 25.12.2014 11:37
Depresyonu doğanın gücüyle yenin
Depresyonu doğanın gücüyle yenin

Uzmanlar , uykusuzluk ve a bitkisel çözümler öneriyor.

Büyük kentlerde yaşam her geçen gün daha da zorlaşıyor. İş, trafik, yaşam koşulları, ailene karşı sorumlukların derken bazı insan kendini bir çıkmazın içinde zannedebiliyor, işte bu tip durumlarda eğer ki önlem alınmazsa kişinin içinde yaşadığı bu sıkıntılar bir dağ oluyor ve sorunu çözmek zorlaşıyor. Hayatın içerisinde var olan bu sıkıntılarla başa çıkabilmek için bağışıklık sisteminizin ve vücuttaki belli vitamin ve mineral seviyelerinizin normal değerlerde olması gerekiyor. Beslenmenin bu durumda çok önemli olduğu unutulmamalıdır. İstanbul Florenc e Nightingale Hastanesinden, fitoterapi uzmanı Ece Günay Akkuş; , uykusuzluk ve a bitkisel çözümler sunuyor:

MUTSUZLUĞUN KARŞILIĞI YEMEK YEMEK OLMAMALI!

Stres, depresyon, uykusuzluk problemi çeken kişilerin geneline bakıldığında , mutsuz ortamdan kaçmak ,uzaklaşmak veya mutlu olmak için aşırı ve kontrolsüz yemek yeme isteği duyarlar, bu da kişileri şişmanlık sorunuyla karşı karşıya bırakır.
Günlük Stresinizden birazcık olsun uzaklaşmak, kafanızdaki problemin de daha da ileriye gitmesini önlemek için İstanbul Florence Nightingale Hastanesinden, fitoterapi uzmanı Ece Günay Akkuş doğanın sihirli gücüden yardım alınması gerektiğini belirtiyor;

Strese papatya çayı: Günlük stresinizden kurtulmak için akşam yemekten sonra 1 fincan papatya çayı içebilirsiniz. Kendinizi daha rahat hissedip , gece uykuya dalmakta zorlanmazsınız.

Pancar, lahana, kereviz, ıspanak, brokoli ile yorgunluğa son:
Nitrat içerirler. Nitrat, kan akışını hızlandırır, sinirliliği yatıştırır, yorgunluğu giderir, bağırsakları düzenler. Haftada 1 -2 defa kendinize yorgunluğu giderici, enerji verici çorba yapabilirsiniz. Beyaz lahana, kırmızı pancar ve sapı, kereviz, ıspanak, sarımsak, soğan…Sebzeler küp küp doğranır, az yağ az suda pişirilip, doyurucu ve besleyici olması açısından yoğurtla beraber tüketilmesi önerilir.

Kedi otu, passiflora ,sarı Kantaron, papatya, melisa ile gelen sakinlik: Piyasada bu bitkileri çay formunda tek tek veya karışım halinde bulup yatmadan 1 saat önce tüketebilirsiniz. Şurup ve hap formları da piyasada satılmaktadır. Bu bitkilerin özelliği yatıştırıcı ve sakinlik verici nitelikte olmalarıdır.

Sabah kalktığınızda kendinizi yorgun hissediyorsanız bu çay tam size göre ;
– Tıbbi nane yaprağı (içeriğindeki uçucu yağ asitleri; mideyi rahatlatır, spazm giderir ve ağrı kesici özelliği vardır. )
– Biberiye (Uykusuzluk ve yorgunluğa bağlı sindirim sorunlarını rahatlatmak için kullanılır. Sakinleştirici özelliği vardır. )
– Kuşburnu meyvesi (C vitamini içerir.)
– Taze rendelenmiş zencefil kökü ( enerji verir, immün sistemi destekler ve bağışıklığın artmasına yardımcı olur. )
– Portakal kabuğu (içeriğinde bulunan esensiyal yağ asitleri sayesinde hoş koku verir, bu da kişinin daha pozitif, iyi ve rahat hissetmesine yardımcı olur. Özellikle aroma terapi de portakal kabuğu yağı sıklıkla kullanılır.)
* Kaynar su ile 10-15 dk demlenip içilir.

Unutkanlık , yorgunluk, huzursuzluk , depresyon gibi problemler hangi durumlarda ve kimlerde daha çok görülür;
*Yanlış ve düzensiz beslenen
*Besin değeri düşük , basit karbonhidrat içeriği yüksek olan besinleri aşırı tüketen
*Beslenme yetersizlikleri olan
*Diyetinde dengeli yağ alımına dikkat etmeyen
*Kafein ve asitli içecekleri çok tüketen kişilerde
*Aşırı kilolu, aşırı zayıf veya obez olan kişilerde daha sık görülür.

DEPRESYONDAN KORUNMAK VE BEYİN SAĞLIĞINI KORUMAK İÇİN NELER TÜKETMELİYİZ?

Vitamin D: beyin sağlığının, kemik ve iskelet sisteminin kuvvetli olmasını sağlar. Orta yaş üstü bireylerde yapılan çalışmalarda vit D eksikliğinin depresyonu tetiklediği gözlenmiş. Vit D kaynakları; yağlı balık, güneş, ciğer ,yumurta sarısı

B kompleks vitaminler: beyin sağlığı üzerinde çok önemli rolü var. Eksikliğinde sinir sistemi rahatsızlıkları, kaygı bozuklukları gibi ciddi problemlerle karşılaşılabilmektedir. Vit B12 kaynakları; sığır eti, istiridye, karaciğer, midye, yengeç...

Fitokimyasallar: yeni araştırmalar bitki kaynaklı yiyeceklerin biyoaktif kimyasallar açısından zengin olduğunu göstermektedir. Fitokimyasallar, normal beyin fonksiyonları ve zihin sağlığı üzerinde etkilidir.
Fitokimyasallardan İçeriğinde flavanoid içeren besinler; elma, çikolata, greyfurt, portakal, limon, yeşil ve siyah çay,karadut gibi....

Omega-3: beden tarafından bütün hücrelerin temel yapı taşı olarak kullanılan temel bir yağ asididir. Bu grupta bulunan yağ asitleri DHA, EPA ve ALA'dır.depresyonun engellenmesi ve tedavisinde etkin rol oynamaktadır.

Haftada en az 2 defa balık tüketilmelidir. Günlük omega-3 için kullanım dozu 1-3 gr/gün olarak belirlenmiştir. Antioksidantlarla ve yemekle beraber omega-3 desteği alınması , daha etkili sonuç almanızı sağlar.

Yetişkin bir insanın beyninde DHA seviyesinin 20 gr dan düşük olması , seratonin düzeyinin de azalmasına bağlı olarak depresyona neden olur.

Mutluluk hormonu ruh halimizi etkileyen bir hormondur. Vücuttaki hormon seviyesi ; uykuyu, ruh halini ve iştah mekanizmasını etkiler. Yükseldiğinde rahat uyuruz, kendimizi enerjik ve zinde hissederiz , iştahımız azalır. Vücudumuzda bu kadar etkin rol oynayan hormonun düzensizliğinde bir çok hastalık ortaya çıkar.

Seratonin vücut tarafından oluşturulan ve gıdalarda bulunmayan bir hormondur. Vücutta üretilmeyen fakat seratonin üretiminde rol oynayan Triptofan vücutta üretilmez , biz dışardan gıdalarla alırız.