X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzun yaşamın sırrı tahılda gizli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

ın sırrı da gizli

  • Giriş Tarihi: 8.1.2015
Uzun yaşamın sırrı tahılda gizli
Uzun yaşamın sırrı tahılda gizli

ABD'de 26 yılda tamamlanan bir araştırmaya göre yulaf, tam buğday, esmer pirinç ve diğer tüketenler daha uzun ve sağlıklı yaşıyor. Günde 33 gram kabuklu tahıl erken ölümleri yüzde 9 nden ölüm riskini yüzde 15 azaltıyor

Harvard Üniversitesi'nden uzmanlar yaptıkları araştırmada her gün düzenli olarak yulaf lapası, tam buğday, kabuklu esmer pirinç ve diğer ürünlerini tüketenlerin diğerlerine oranla daha uzun ve sağlıklı yaşadıklarını ortaya çıkardı. Çalışma 1984 ila 2010 arasında 74 bin 341 kadın ve 1986 ila 2010 yıllarında 43 bin 744 erkek üzerinde yapıldı. Çalışmaya başında sağlıklı olan tüm katılımcılar kalp hastalıkları veya kansere yönelik hiçbir belirti taşımıyordu. Araştırmanın sonunda tam tahılların riskini ve kalp hastalıklarından kaynaklanan ölüm oranlarını düşürdüğü görüldü. Günde 33 gram kabuklu tahıl yenildiğinde erken ölüm vakaları yüzde 9 oranında azalıyor ve kalp krizinden ölme riskini yüzde 15 düşürüyor. Temel yağ asitleri olan omega-6 ve omega-3 içeren bu besinlerin sadece kalbe değil cilde de iyi geldiği belirtiliyor. Bu nedenle kuru cilt sorunu için de tam tahıl ürünleri öneriliyor. Ancak uzmanlar araştırmada, tahıl yemenin kanserden ölme riskini düşürdüğü sonucu çıkmadığını belirtiyor. Tam tahıllı gıdalar kalbi, kan şekerini ve insülin seviyesini düşürerek koruyor. Bu nedenle tahıllar diyetlerde ve kilo kaybında etkili. Araştırmayı gerçekleştiren uzmanlar, çalışmanın sonuçlarının günümüzde diyetler için tam tahılların önerilmesinin doğru olduğunu kanıtladığını ve tam tahılların kronik hastalıkları engellemeye yardımcı olduğunu söyledi.

SOĞUK HAVA KALBİ OLUMSUZ ETKİLİYOR - TIKLAYIN

KANSER ORANINI DÜŞÜREN REJİM; OKİNAWA - TIKLAYIN


'TAHILDAN VAZGEÇMEYİN'
İngiltere Kalp Vakfı'ndan Victoria Taylor yüksek lif miktarına sahip yiyeceklerden vazgeçilmemesi gerektiğini belirtiyor. Taylor ayrıca araştırmadan çıkan sonucun sadece tam tahıllı besinler tüketmenin değil, başka sağlıklı yaşam faktörlerinin de etkili olabileceğini söylüyor: "Tüm tahıllı gıdalar tüketen insanlar daha sağlıklı bir yaşam tarzını devam ettirme eğilindeler. Bu nedenle araştırmada kalp hastalıklarına yakalanma riskinin düşmesi sadece tam tahıllı ürünleri yiyerek değil, başka sağlıklı davranışlar sayesinde gerçekleşmiş olabilir."