X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Diyet uzmanı hastalarına örnek oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Diyet uzmanı hastalarına örnek oldu

  • Giriş Tarihi: 16.2.2015 15:18 Güncelleme Tarihi: 16.2.2015 15:19
Diyet uzmanı hastalarına örnek oldu
Diyet uzmanı hastalarına örnek oldu

Manisa'da, özel bir hastanede beslenme ve diyet uzmanı olarak çalışan Sevgi Gökçen Erkün verdiği kilolarla hastalarına da örnek oldu.

Kilolu bir çocukluk ve gençlik döneminin ardından beslenme ve diyet uzmanı olan Erkün, kilo vermede önemli olanın sabır olduğunun altını çizdi.

Manisa'da özel bir hastanede beslenme ve diyet uzmanı olarak çalışan Sevgi Gökçen Erkün verdiği kilolarla hastalarına örnek oldu. Üniversite yıllarında 95 kilo olan diyet uzmanı Erkün, 77 kilo olarak diyet uzmanı olarak göreve başladığı hastanede hastalarına önerdiklerini kendisi uygulayarak 6 ayda 59 kiloya düştü. Diyet uygulamasında canının istediği her şeyi yediğini belirten Sevgi Gökçen Erkün, 'Öncelikle 95 kilo ile üniversiteye başlamıştım. Beslenme ve diyete 95 kilo ile başlamak farklı bir sevgi tabi. 75 kiloya kadar düştüm. 25 kiloyu üniversitenin son senesinde ortalama 6 ayda verdim. Sonra ufak bir problem ile bir sıkıntı yaşıyorsanız o sıkıntıdan dolayı maalesef kilo almaya tekrar devam edersiniz. Bu yanılgıya tekrar düştüm. 6-7 kilo aldıktan sonra bu hastanede işe başlamam ortalama 77 kiloyla oldu. Şuan 59 kiloyum. Aslında hastalarıma neyi öneriyorsam kendimde aynı şekilde besleniyorum. Sabah yemeğim, öğlen yemeğim, akşam yemeğim muhakkak var. Kendime acıkmama izin vermeden ara öğünlerimi yapıyordum. Bu süreç içerisinde canımın istediği her şeyi yedim. Fakat dengelemeyi çok iyi bildiğim için dengeleyerek yol aldım' dedi.

Yaptığı spora düzenli olarak devam ettiğini kaydeden Erkün, 'Ortalama haftada 3-4 kez sporum var. Bunu da 2 saat, 3 saat şeklinde yaptım. Ama hiçbir şekilde rutini bozmadan devam ettim. Ara ara fıtnıs oldu. Ara ara yürüyüş oldu. Ara ara tenis oldu. Ara ara masa tenisi oldu. Ara ara yüzme oldu ama muhakkak her evresinde bir spor var' şeklinde konuştu.

Akrabalarının kendisini tanımakta zorlandığını belirten Erkün, şunları söyledi: 'Çocukluğumdan beri kilolu bir çocuktum. Sonra üniversite strestir yani her genç kızın yaşayacağı streslerle devam eden bir kilo alma serüvenim oldu. Hiçbir şekilde kendime dur deme ihtiyacı duymuyordum. Çünkü o ergenlik dönemidir, çocukluk dönemidir, anneanne, babaanne faktörünün araya girmesi ve iyi beslemenin iyi kilo alma olduğu ile yol alması tabi o kilo alma serüveni devam etti. Değişimi görenler öncelikle tanıyamıyorlar. Kendi akrabalarımın arasında da tanıyamayanlar var. Biraz komik durum oluşabiliyor. Tamamen samimi bir ortam oluşuyor.'

Hastalarına tavsiyelerde bulunan Erkün, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Hastalarım herhangi bir problemi yoksa kesinlikle her şeyi yiyebilir. Canınızın istediğini her şekilde tüketebilirsiniz fakat dengeleme işini birlikte öğreneceğiz. Ne istiyorsanız benimle irtibata geçin. O dengelemeyi sizin listenize koyalım geri dönüşlerimiz oldu. Zayıflamak isteyen insanlara öncelikle şunu önermek istiyorum. Kesinlikle bu konuda sabırlı olmaları gerekiyor ve tamamen karar vermeleri gerekiyor. Yani zayıfladım ben üç gün diyet yapayım. Pazartesi başlayayım Çarşamba bitireyim gibi sürekli bir dengesizlikle yol alırlarsa tekrar kilo almaları mümkün oluyor. Bu iradesizlikle birlikte o diyet isteğinde her seferinde biraz daha geri adım atıyorlar. O yüzden başladığınız zaman iradeli olmanız gerekiyor. Sabırlı olmanız gerekiyor. Bence bu işi bir uzman ile yönetmeniz daha sağlıklı bir yol alıyor. Herhangi bir protein diyeti karbonhidrat diyeti gibi uç noktalarda gibi diyetler denenmemesi gerekiyor. Seçeceğiniz diyet ömür boyu devam ettirilebilmesi gereken bir diyet olması gerekiyor. Yani şuan nasıl yapıyorsanız bir güne gittiğiniz de de o diyeti yapmanız gerekiyor. Özel bir yere gittiğiniz de herhangi farklı bir durumda da bu diyeti yapmanız gerekiyor. Yani şundan şunu kastetmeniz gerekiyor. Normal sağlıklı şeyleri yerken canınızın istediği ya da bir ortama girdiğiniz zaman yemek istediğiniz şeyleri listeye ekleyebiliyorsunuz. Günlük yiyebiliyorsunuz. Sadece yapmanız gereken tek şey olayı dengelemek. Börek yiyorsanız ekmekten kesmeniz gibi çok ufak değişimler ile kilo almadan istediğiniz şeyleri yiyebilirsiniz. Bizim burada yaptığımız şey porsiyonları ölçülendirmek ve sizin hayatınıza normal ölçülerde yerleştirmek oluyor.'