X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sınav kaygısı ile başa çıkma yöntemleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sınav kaygısı ile başa çıkma yöntemleri

  • Giriş Tarihi: 9.4.2015 14:16
Sınav kaygısı ile başa çıkma yöntemleri
Sınav kaygısı ile başa çıkma yöntemleri

Acıbadem Eskişehir Hastanesi Uzman Psikoloğu Yelda Öge, TED Koleji Konferans Salonu'nda TEOG Sınavı'na hazırlanan öğrencilere yönelik 'Sınav Kaygısı İle Başa Çıkma Yöntemleri' konulu söyleşi yaptı.

Sınav kaygısını, 'Sınav esnasında daha önceden öğrenilmiş, her türlü bilginin kullanılmasını engelleyen ve başarının düşmesine neden olan kaygı durumu' olarak tanımlayan Uzman Psikolog Yelda Öge, bununla başa çıkabilmek için öğrencilere önerilerde bulundu. Öge önerilerini; 'Başarısız olacağım, yapamayacağım gibi olumsuz düşünce algı ve inançlarınızı değiştirin. Sınav kaygısını tetikleyen en önemli nedenlerden biri bilgi eksikliğinin olmasıdır. Bu sebeple sınava hazırlanmaya ve çalışmış olarak girmeye özen gösterin. Sınava hazırlanan bir öğrenci için zaman yönetimi önemlidir. Bu sebeple çalışılacak konuları planlayın. Kapasitenizin üzerinde başarı beklemeyin. Sınavdan önce geçmiş başarısızlıkları değil, başarılarınızı vurgulayın. Başaramadığınızda neler yapabileceğinize dair alternatifleri de düşünün. Haftada en az birkaç saat zevk alabileceğiniz şeyler yapın. Sinemaya gidin, açık havada dolaşın, hobilerinizi gerçekleştirmek için kendinize zaman ayırın' diye sıraladı.

SINAV ÖNCESİ VE SINAV SIRASINDA…

Sınav öncesinde ve sınav sırasında dikkat edilmesi gereken şeylere de değinen Öge, şunları söyledi:

'Uykunuza, beslenme alışkanlıklarınıza dikkat edin. Sınava gireceğiniz yere erken gidin, ortama alışmak sizi rahatlatır. Sınav sırasında heyecanlanabilirsiniz, zihninizden olumsuz düşünceler geçebilir. Fakat duygu ve düşüncelerinizin kontrolünün sizin elinizde olduğunu unutmayın. Yönergeleri dikkatlice okuyun ve soruları gözden geçirin. Zamanı nasıl kullandığınıza hangi sorulardan başlayıp daha sonra hangilerini cevaplayacağınıza karar verin. Yorulduğunuzda birkaç dakika ara verin, derin nefes alarak dinlenin. Sınav sırasında daha çok çalışmalıydım diye değil, şu anda ne yapabilirim diye düşünün.'

Söyleşi sonunda Uzman Psikolog Öge, öğrencilerin sorularını yanıtladı.