X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Alkali diyetiyle yaza fit girin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Alkali diyetiyle yaza fit girin

  • Giriş Tarihi: 16.6.2015
Alkali diyetiyle yaza fit girin
Alkali diyetiyle yaza fit girin

Alkali diyeti her geçen gün daha fazla popüler oluyor. Hollywood yıldızlarının da tercih ettiği diyetin ana mantığı, asit-baz dengesi gözetilerek vücuttaki PH değerinin asit yönünü alkali yönüne çevirmek

Alkali diyeti Hollywood yıldızlarının da gözdesi... Gwyneth Paltrow, Kristen Dunst, Jennifer Aniston ve Victoria Beckham gibi ünlüler alkali diyetiyle zayıflıyor. Peki bu diyet nasıl uygulanıyor? Alkali diyetinde öncelikle vücudun asit-baz dengesi gözetiliyor. PH derecesi 1 ila 14'e kadar derecelendiriliyor.

İDEAL PH DEĞERİ: 7.4

PH'ın 7 olması ne asidik ne bazik olarak kabul edilen nötr hâlini gösteriyor. İdeal PH ise 7.4 olarak kabul ediliyor. Bazlı gıdaları fazla tüketilmesi durumda vücudumuzun PH'ı asidik oluyor ve bu durum bazı sağlık sorunlarına neden olabiliyor. Et, balık, şeker, endüstriyel ürünler, alkol, kahve ve beyaz pirinç gibi rafine tahıllar vücuttaki asit oranını artırıyor. Vücuttaki asit oranının fazla olması metabolizma hızını düşürüyor, yorgunluğu artırıyor, bağırsak florasındaki dengeyi bozuyor ve sinir sisteminde bazı bozukluklara neden oluyor. Fazla asit ayrıca vücuttaki mineral depolarını da eritiyor. Asit-baz dengesini sağlayan bu diyeti uygulayan kişiler ise toksinlerden arınıyor, sindirim sorunlarını gideriyor ve çok daha sağlıklı hissediyor.

PİŞİRME ŞEKLİ ÖNEMLİ
İdeal bir alkali mönüde alkali besinler ve asidik besinler eşit oranda bulunuyor. Yani hiçbir besin hayatımızdan tamamen çıkmıyor. Ancak besinlerin pişirme şekline dikkat edilmesi gerekiyor. Yağda kızarmış yiyecekler alkali diyette hiç yer almıyor. Suda yada buharda pişirilen yemeklere ise soğuk sıkım sızma zeytinyağı ya da halis tereyağı pişirme sürecinden sonra ekleniyor. Asitli bir gıda olan kırmızı etin yanında buharda pişmiş ve üstüne biraz zeytinyağı dökülmüş yeşil fasulye ve patates yenebiliyor. Asidik olan spagetti taze fesleğenle birlikte tüketildiğinde yine alkali bir mönü elde edilmiş oluyor. Yoğurda şeker yerine sadece meyve ilavesiyle alkali diyete uyulmuş olunuyor.

ALKALİ GIDALAR ŞU ŞEKİLDE SIRALANIYOR:
Sebzeler: Brokoli, lahana, kereviz (kök ve dal), ıspanak, lahana, marul, patates, tatlı patates, kabak, fasulye filizi, pancar, salatalık, havuç, rezene, avokado.
Meyveler: İncir, karpuz, mango, papaya, muz, koruyucu gıda maddeleriyle paketlenmemiş kuru meyve (kayısı, muz, erik gibi).
Tahıllar: Kinoa, çavdar, buğday, arpa ve Azteklerin kullandığı tahıllardan olan amarant.
Taze otlar: Fesleğen, biberiye, kekik, adaçayı, nane ve reyhan gibi otlar.
Tohumlar ve Baharatlar: Keten, ayçiçeği, kabak, susam, çam fıstığı ve buğday tohumu; zencefil, kişniş, rezene tohumu.
Çerezler: Badem, fındık.
Yağlar: Sızma ve soğuk sıkılmış zeytin, kenevir, keten, hindistan cevizi ve kabak çekirdeği yağları.
İçecekler: Su, bitkisel infüzyon ve çaylar.