Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Ramazan tatlılarında kaloriye dikkat!

Giriş Tarihi: 1.7.2015 14:58 Güncelleme Tarihi: 1.7.2015 15:08
Ramazan tatlılarında kaloriye dikkat!

Acıbadem Maslak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Öçal, tatlıların kilo alımı olarak karşınıza çıkmaması için hem uzak durmanız gerekenleri hem de Ramazan’ın ideal tatlılarını ve kalorilerini anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

"Yaklaşık 17 saat oruç tutup da tatlı yemeden olur mu?" diyenler çoğunlukta şüphesiz. Haklılar da. Zira Ramazan'da uzun açlık süresi boyunca kan şekeri hayli düşüyor ve iftardan sonra vücut boşalan glikojen depolarını doldurma eğilimine giriyor. Tatlı yemekte haklısınız ancak burada önemli olan kan şekerini hızla yükselten basit şekerler yerine, kan şekerini daha yavaş yükselten kompleks karbonhidratlara yönelmek.


METABOLİZMANIN EN BÜYÜK DÜŞMANI OLAN TATLILAR


Ramazan'da kan şekerinin yavaş yükselip yavaş düşmesini sağlayacak beslenme önerilerine dikkat edilmesi son derece önemli. Böylece ani tatlı krizlerinin önüne de geçmek mümkün oluyor. Bu nedenle beyaz ekmek, pirinç, makarna yerine iftar ve sahurda tam tahıllı ekmekler, esmer pirinç, bulgur, tam buğday makarnaların tercih edilmesi gerekiyor. Şerbetli tatlıların tüketiminde ise çok dikkatli olunmalı. Diyetisyen Özge Öçal, şerbetli tatlıların sütlü ve meyveli tatlılara göre çok daha yüksek kalori içerdiklerini belirtirken "Bir yandan da kan şekerinizi hızla yükseltip düşürerek tekrar canınızın istemesine neden olur ve böylece sizi bir kısır döngüye sokar" diyor. İşte canınız çok çekmedikçe kaçınmanız gereken, zira metabolizmanın en büyük düşmanı olan tatlılar…

ARKADAŞINA GÖNDER
Ramazan tatlılarında kaloriye dikkat!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz