X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gece yeme ataklarına dur demek mümkün
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gece yeme ataklarına dur demek mümkün

  • Giriş Tarihi: 9.9.2015 17:12
Gece yeme ataklarına dur demek mümkün
Gece yeme ataklarına dur demek mümkün

İç hastalıkları uzmanı Dr. Ayça Kaya, gece yeme ataklarının önüne geçebilmek önerilerde bulundu.

Gün boyu olabildiğince az yiyorsunuz, kendinizi tutuyorsunuz ancak eve gelir gelmez, zafer kazanmış komutan edası ile yemeler başlıyor. Gece uykudan kalkıp kendinizi mutfakta buluyorsunuz ve akşamdan kalan böreklerin, reçel kavanozlarının veya hiçbir şey bulamazsanız peynir ekmeğin içinde kendinizi buluyorsunuz. Sabah kalktığınızda kendinizi inanılmaz yorgun, yenilmiş ve ağır hissediyorsunuz ve bu sabah artık kesinlikle başlıyorum diye kendinize söz veriyorsunuz. Eğer bu yazılanlar size anlatıyor ise, siz de Gece Yeme Atakları nedeni ile kilo alıyor olabilirsiniz.

İşte o öneriler:

• Yapılan birçok araştırma stres yükü fazla olan, depresyonu olan insanların gece yemek yeme ataklarının daha fazla olduğu gösteriyor. O nedenle gece yeme atakları ile baş etmenin birinci kuralı stres yönetimini başarmaktır. Eğer kendinizi bu konuda yönetemiyorsanız mutlaka bir psikiyatrik destek almak gerekir.
• Deliksiz bir uyku uyuyabilmek de, sizi gece mutfağa gitmekten alıkoyabilir. Uykuyu en çok bölen durum ise gece tuvalet ihtiyacı nedeni ile uyanmaktır. Akşam sekizden sonra sıvı alımınızı kısıtlamak iyi olabilir.Su ve su içeriği yüksek besinler (kavun, karpuz, salatalık..) yememek gece tuvalete kalkma ihtiyacınızı azaltır. Bu durumda yeme ataklarınızı azaltabilir.
• Kaliteli ve iyi bir uyku için ortam şartlarının da iyi olması gereklidir. Karanlık ve sessiz bir ortam hazırlayın. Uykunuzu dağıtabilecek ışıklı ve gürültülü ortamlardan uzak durun.
• Melatonin hormonu da kaliteli bir uyku için şarttır. Gerekirse doktorunuza danışarak Melatonin hormon replasmanı alabilirsiniz.
• Çay, kahve ve gazlı içecekler yüksek kafein nedeni ile hem stres yükünüzü artırır hem de uyku bozuklukları oluşturabilir. Bu tür içecekleri mümkün olduğu kadar tercih etmemekte fayda var. Ama illa içeceğim diyorsanız da günde 2 bardağı geçmemek ve özellikle akşam saatlerinde tüketmemek gerekir.
• Gece yeme atağı geçirmenin en büyük nedenlerinden biri de Şeker Metabolizma Kusurları, İnsülin Direnci veya Hipoglisemi dediğimiz Şeker Düşüklüğü'dür. Özellikle yemek yedikten sonra halsizlik ve yorgunluk hissediyorsanız, her yemekten sonra canınız şekerli yiyecekler çekiyorsa, gece atıştırmalarında reçel, çikolata, bal gibi yüksek şekerli yiyecekleri tercih ediyorsanız mutlaka bir doktora başvurarak tedavi olmanız gerekir.
• Hep diyoruz şeker şekeri çeker diye… Ne kadar yüksek şeker içeriği olan yiyecekler yerseniz o kadar canınız şekerli yiyecek yemek ister. Günlük beslenme alışkanlıklarınızda karbonhidrat grubu (ekmek, pilav, makarna, tatlı, kek, kurabiye, şekerlemeler ve şekerli içecekler) yiyecekleri mümkün olduğu kadar üst üste ve sık tüketmemek gerekiyor.
• Günlük öğün dengesini oluşturabilmek için, ana öğünleri kesinlikle atlamayın.
• Her gün en az kırkbeş dakikalık tempolu yürüyüş yapmak iyilik hormonu olan vücut endorfin düzeyini arttırır. Bu durum hem kendinizi psikolojik olarak daha iyi hissetmenizi sağlar hem de bedensel yorgunluk duyarak daha kaliteli uyumanızı sağlar. Böylece gece kalkma sayılarınızı azalabilir.
• Çok sevdiğiniz yiyeceklerin çabuk ve kolay ulaşılabilir yerlerde olmamasına özen gösterin.
• Yemek yemenin öğrenilmiş bir davranış olduğunu unutmayın. Duygularınızla değil mantığınızla yemek yiyin. Yemek içeriğini ve zamanını sizin belirleyeceğinizi unutmayın. Aklınıza koyduğunuz bir yiyeceği, o an değil de istediğiniz başka herhangi bir zamanda da yiyebileceğinizi unutmayın. O yiyecek hep sizin, onu yemeyi erteleyebileceğinizi ve gün içinde de o yiyeceği her zaman bulabileceğinizi düşünün ve kendinize 'sonra yerim' cümlesini kurarak yiyecekten vazgeçmeyi başarın.