X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Spor yapmaya başlamadan önce mutlaka uygulayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

yapmaya başlamadan önce mutlaka uygulayın

  • Giriş Tarihi: 10.9.2015 17:15 Güncelleme Tarihi: 10.9.2015 17:55
Spor yapmaya başlamadan önce mutlaka uygulayın
Spor yapmaya başlamadan önce mutlaka uygulayın

Sıkça karşılaştığı ve hastalarından da edindiği tecrübesiyle tüm yapanlara önerilerde bulunan Uzman Dr. Nazan Cihan, özellikle sakatlıkları engellemek amacıyla spora başlamadan önce mutlaka yapılması gerekenleri anlattı.

  • Süregelen bir şikayetiniz varsa onu aydınlatmadan a başlamayın.
  • Tansiyonunuzu mutlaka ölçtürün. Gençler ve bayanlar düşük tansiyonlu olmaya eğilimlidir. Ani tansiyon düşmeleri göz kararmaları ve düşmelere neden olabilir.
  • Bel fıtığı, boyun fıtığı ve dizde menisküs problemleri oldukça yaygın problemler, bunlara sahip olmadığınızdan emin olun.
  • Özellikle 40 yaş üzerindekiler olmak üzere kardiolojik check-up ınızı yaptırın. Ekg ve eko testlerininiz kalp sağlığınızla ilgili değerli bilgiler verir.
  • Gençler için de doğumsal kalp rahatsızlığı varlığı spor esnasında sorun yaratabilir.
  • Sportif ısınma ve esneme (stretching) hareketlerini asla ihmal etmeyin. Isınma hareketleri vücudu spora hazırlar, stretching ciddi olarak sakatlığı azaltır.
  • Yemekten yaklaşık 2 saat sonra spor yapın. Aşırı tok ya da aşırı açken spor yapmayın.
  • Ayakkabı seçimi başta olmak üzere, kıyafetlerinizin yaptığınız spora uygunluğuna dikkat edin. Ayakkabı-zemin uyumu büyük önem taşır. Yaptığımız spor türüne uygun ve rahat ayakkabılar seçilmeli.
  • Spor yapılan mekanın (açık alan, beton-toprak zemin, spor salonu vs.) ideal olup olmadığını gözden geçirin. Yürüyüş ve koşu için tartar pistte çalışma imkanınız yoksa toprak zemini tercih edin.
  • Özel ders aldığınız spor hocasının yetkinliğinden emin olun. Yetkin kişilerden ders alın.
  • Yapmak istediğiniz spora bedensel özelliklerinizin uygun olup olmadığını spor hocalarına danışın.
  • Spor sırasında veya sonrasında oluşabilecek ağrı, şişlik vb. şikayetleri ciddiye alın.
  • Denge ve koordinasyon geliştirici egzersizleri spor programınıza mutlaka yerleştirin.