Bayramda için öneriler

Giriş Tarihi: 21.9.2015 17:19
Bayramda sağlıklı beslenme için öneriler

ve Diyet Uzmanı Merve Sayın, beslenme alışkanlığının bayram günlerinde normalin dışına çıktığını belirterek, yemeğin aşırıya kaçmaması gerektiği uyarısında bulundu.

Bayram ziyaretlerinde ikram edilen şerbetli tatlılardan uzak durulması gerektiğini öneren ve Diyet Uzmanı Merve Sayın, "Biliyorsunuz ki Türk toplumu olarak hem 'nda hem Ramazan Bayramı'nda maalesef tatlılara yönelimimiz artmakta. Öncelikle tatlı konusunda uyarmak istiyorum. Şerbetli tatlılardan elinizden geldiğince uzak durun. Özellikle Kurban Bayramı'nda protein tüketimimiz arttığı için, yanında sütlü tatlıları tercih etmeniz bizim için çok daha lı olacaktır" dedi.

"KAVURMAYA YAĞ KOYMAYIN"

Daha sağlıklı et tüketimi için pişirme esnasında yağ katılmaması gerektiğini söyleyen Sayın, "Et tüketiminin yanında C Vitamini yönünden zengin olan salataları, koyu yeşil yapraklı sebzeleri ve limonu tüketirseniz en azından Demir emilimini artıracağı için, vücudunuz için çok daha sağlıklı olacaktır da denilebilir. Yine protein tüketimimiz arttığı için vücudun su ihtiyacı artıyor. O yüzden özellikle bayram döneminde su ihtiyacınızı unutmayın. Özellikle misafirlikte atlanabiliyor ama mutlaka su tüketimi ve bitki çaylarıyla destekleyelim istiyoruz. Taze et yerine 1-2 gün dinlendirilmiş etler vücudunuz için çok daha sağlıklı olacaktır. Kavurmalara tereyağı veya kuyruk yağı eklemek yerine, kendi suyuyla haşlama olarak yaparsanız çok daha sağlıklı olacaktır" ifadelerini kullandı.

MİDE PROBLEMİ OLANLAR İÇİN BİTKİ ÇAYLARI

Fazla yeme sonucunda oluşan hazımsızlık ve mide problemlerinin bitki çayları ile sonlanabileceğini kaydeden Sayın, "Özellikle misafirlikte bayram şekerlerinden azar azar tüketmek yerine, günlük tüketebileceğiniz sınırlandırabileceğiniz ölçüde 3-4 tane şeker şeklinde kendinize bir sınırlandırma getirebilirsiniz. Bunun yanında yine çay, kahve tüketimi yerine bitki çaylarına ağırlık verebilirsiniz. Özellikle mide problemi olanlarda Rezene çayı, Tarçın, Anason gibi bitki çayları karıştırılıp tüketilirse mide problemlerinde yine çok büyük bir rahatlama sağlayacağınızı söylemek mümkündür" şeklinde konuştu.


KİLO ALMAMAK İÇİN GÜNDE 30 DAKİKA YÜRÜYÜŞ

Fiziksel aktivitenin bayram döneminde çok daha sağlıklı olacağını vurgulayan Sayın, "Bayram döneminde hamur işlerine de biraz daha ağırlık verildiği için ister istemez kilo problemi yaşıyoruz. Bu yüzden de fiziksel aktivitenizi artırmak çok daha sağlıklı olacaktır. Fiziksel aktiviteyi artırdığınızda günde yarım saat yürümeniz, bizim için şu süreçte yeterli olacaktır diyebiliriz. Yürüme temponuzu da günde 5 dakika hızlı 1 dakika yavaş şeklinde yaparsanız çok daha sağlıklı olacaktır. 15 dakikada bir fiziksel aktivitenin ardından su içmeyi unutmayın diyebiliriz" dedi.
ARKADAŞINA GÖNDER
Bayramda sağlıklı beslenme için öneriler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz