X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Üç ekşiyle hastalıklara kalkan oluşturun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Üç ekşiyle hastalıklara kalkan oluşturun

  • Giriş Tarihi: 20.10.2015 15:08
Üç ekşiyle hastalıklara kalkan oluşturun
Üç ekşiyle hastalıklara kalkan oluşturun

Sık sık hastalananlar dikkat! Uzm. Dr. Şamilgil, kışı hastalıksız ve zinde geçirmek için şu tavsiyelerde bulundu: 'Ev yapımı , ve tüketin. Spor yapın'

Kış mevsimine günler kala sağlığına dikkat etmeyenler için hastalıklarla çekilmez hale gelebiliyor. Beslenme, uyku ve egzersiz programı ise bu işte başrolü oynuyor. İstanbul Florence Nightingle Hastanesi lı Yaşam Merkezi Direktörü Dr. Özgür Şamilgil, kışı sağlıklı ve dinç geçirmenin yollarını sıralıyor:

* Kışın bitki örtüsünün değişimi sırasında rüzgarla dağılan toz ve yaprak gibi arık maddeler alerjiye neden olabiliyor. Bal tüketimi ise bu durumda aşı gibi koruma sağlıyor.



* Kolay hastalanmamak için probiyotik yani faydalı bakteri içeren doğal yoğurt, sarımsak, soğan, , ev yapımı , boza, kefir, , bol taze koyu yeşil, koyu kırmızı, mor renkli sebzeler, nar, sarımsak, soğan ve C vitamini içeren narenciye tüketimi öneriliyor.

* Kuşburnu, nane-limon, zencefil, tarçın, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

* Şekerli unlu gıdalar, şekerli meşrubatlar ise virüslere karşı bağışıklık sistemini zayıflatıyor. Uzak durun.



* Kışın sık tüketilen pancar, bağışıklık sistemini güçlendiriyor, tansiyonu dengeliyor.

* Mikrobik hastalıklara yakalanıldığında yüksek oranda C vitamini içeren besinler yanında tavuk suyu çorba, tarhana, balık, kırmızı et yemek iyileşmeyi hızlandırıyor.

Egzersiz çok önemli

Mevsim sel ısı farkına uyum sağlamak için haftada en az 3 gün dışarıda 30-40 dakika yürüyüşe çıkmak gerekiyor. Egzersiz ayrıca mevsimsel depresyon riskini de en aza indirgiyor. Öte yandan serin havada yapılan egzersizin, daha çok kalori yakmayı sağladığı gibi soğuğa dayanıklılığı arttırdığı da biliniyor.