X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kabızlık için besin önerileri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

için besin önerileri

  • Giriş Tarihi: 9.11.2015 16:24 Güncelleme Tarihi: 9.11.2015 16:28
Kabızlık için besin önerileri
Kabızlık için besin önerileri

ne yediğinizle çok alakalı bir durumdur. Dengeli beslenmemek, hareketsiz bir yaşam sürdürmek bunun en önemli tetikçilerinden. Peki kabızlık çekmemek için neler yemeliyiz, beslenme düzeni nasıl olmalı?

1) Günde 2-3 litre su tüketmelisiniz. Bu alışkanlığı edinmeye çalışırsanız sindirim sisteminiz daha düzgün çalışacak.

2) Sabah kalkıldığında kuru kayısı, kuru erik gibi besinler almaya çalışın. Mümkünse bunları sıcak suyla karıştırıp marmelat haline getirin. Bunları komposto tarzında da hazırlayabilirsiniz.

3) Az ve sık yiyerek sindirim siteminizi düzenli çalıştırın.

4) Aşırı şeker tüketmek kabızlığa sebep olur. Bu yüzden şekerli gıdalardan kaçının.

5) Et ve tavuk kabızlığı tetikler bunun yerine balık ve sebze tercih edin.

6) Gazlı içecek ve kahve tüketimini azaltın, bu kabızlığa sebep olur.

7) Lifli gıdalar tüketmek kabızlığa iyi gelir. Bu yüzden bol miktarda baklagil, meyve ve sebze tüketin.

8) Bitki çayları size anlık çözüm sağlayabilir ancak çok fazla tüketirseniz bağırsaklarınızı tembelleştirir. Bu yüzden haftada 1-2 kere tüketmeniz yeterlidir.

9) Besinlerin sindirimini kolaylaştırmak için iyice çiğneyerek yutun.

10) Kepekli gıdalar tüketin. Böylece kepek barsaklardan geçerken su emilimini artırarak dışkının su oranını ve miktarını yükseltecek.

Kaynak: Hürriyet