X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Genç kalmanın beslenme sırları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Genç kalmanın beslenme sırları

  • Giriş Tarihi: 18.1.2016 14:00 Güncelleme Tarihi: 18.1.2016 14:01
Genç kalmanın beslenme sırları
Genç kalmanın beslenme sırları

Yaşlanmayı önleyen mucizevi bir yiyecek yok ama bazı gıdalarla yıllara meydan okumak mümkün. Öyle ki, bir tür antioksidan olan 'alfa lipoik asit' zengini sakatatlar zamanı yavaşlatıyor...

Her yaşın ayrı bir güzelliği olsa da birçok kişi zamanın vücuttaki izlerini kabullenmekte zorlanır. Geleceği düşünerek erken yaşta bazı tedbirler almanın yaşlanmanın durdurulmasına yardımcı olacağını söyleyen uzmanlar, "Bunun da en kolay yolu yeterli ve dengeli beslenmek ile stressiz yaşamdır" diyor.

DOĞRU GIDA

Bir tür antioksidan olan alfa lipoik asitin yaşlanmayı azaltan etkileri olduğunu belirten uzmanlar, "Bu asit, vücutta glukozun zararını azaltıp yaşlanma sürecini uzatmaktadır" uyarısını yapıyor.

Yaşlanmayı geciktiren, alfa lipoik asit ise başta böbrek ve karaciğer olmak üzere sakatatlarda bolca bulunuyor.
İlerleyen yaşla birlikte kalp hastalıklarının da arttığını vurgulayan uzmanlar, bunu önlemek için de yine beslenmenin önemine dikkat çekiyor: "Soğuk ve taze sıkım zeytinyağı tüketmek, balık, keten tohumu ve koyu yeşil yapraklı sebzeler gibi Omega-3 kaynaklarını tüketmek, yulaf, posalı tam tahıl ürünleri ile gerekli lif alımını karşılamak önemlidir. Öte yandan doymuş yağlar, trans yağ asitleri azaltılmalı, sofra şekeri kısıtlanmalı."
kırışık arı yok edin.

#Sayfa#

KİVİ:

100 gram kivide 400 miligrama yakın C vitamini bulunmakta. Bağ dokusunu güçlendiren C vitaminini kividen yeterince karşılamak mümkün.

TAZE PATATES:
A vitamini zengini taze patates etkili beslenme listesinde yer alacak gıdaların başında geliyor.

YEŞİL ÇAY:

Serbest radikallere karşı önemli hücre koruyucu maddeler içeriyor.

DOMATES:
Güneş ışınlarına karşı cildi korumaya yardımcıdır, yaşlanmayı geciktirir.

#Sayfa#

MUZ:
Potasyum cilt kurumalarının önüne geçer. Potasyum zengini muz cilt dostudur.

SOYA FİLİZİ:
Cildi doldurur, gerginleştirir.

AVOKADO VE BÖĞÜRTLEN:

En iyi antioksidan olan E vitamini hücreye zarar veren serbest radikallere karşı savaşır. Avakodo bir E vitamini deposudur. Yüksek seviyede E vitamini barındıran diğer meyve ise böğürtlendir.

ISPANAK VE PATLICAN:
B vitamini bağ dokusunun sıkılığını destekliyor. Patlıcan da A vitamini yönünden zengin bir gıdadır aynı zaman da sakinleştirici etkisi vardır.

#Sayfa#

TAZE FASULYE:

İçerdiği lutein, zea-xantin ve beta-karoten gibi antioksidanlar sayesinde vücutta bulunan serbest radikallerin zararlı etkilerini yok eder, yaşlanmayı geciktirir ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

BROKOLİ:
A, C, E vitaminlerini ve diğer vitaminler bakımından, ayrıca demir, bakır, potasyum ve kalsiyum mineralleri açısından oldukça zengindir.

HER YAŞTA AYRI SIKINTI

insan hayatında büyük önem taşıyor. Yaşlanma süreci ise 20'li yaşlarda başlıyor. 30'lardan itibaren yüz-boyun, 40'lardan sonra da el-ayaklarda kendini belli eder. Bu noktada besinler devreye girer. Eğer ihtiyacınız olan besinleri tüketirseniz yaşlanmayı da geciktirirsiniz.

#Sayfa#

GENÇ KALMANIN BESLENME SIRLARI

Yağ, şeker, tuz tüketimini azaltın.

Günde 2.5 litre su için.

Diyet lifi içeren sebze, meyve, tahıl, kurubaklagilleri tüketin.

Kan bulgularınıza uygun olarak antioksidan vitaminler alın.

Haftada iki kez balık tüketin.

Etli pişirilen yemeklere yağ ilave etmeyin, eti kendi yağıyla pişirin.

Katı yağ tüketimini azaltın.

Yemeklere fındık yağı, ayçiçek, soya, mısırözü yağlarını karışım halinde kullanın.

Beyaz yerine kepekli, esmer ekmek yiyin.

Sigara, alkol, kafein tüketimini azaltın.

Ağız ve diş sağlığına dikkat edin.

Düzenli olarak egzersiz yapın.