X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Kalp hastaları sabah saatinde spor yapmasın'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Kalp hastaları sabah saatinde spor yapmasın'

  • Giriş Tarihi: 30.1.2016
'Kalp hastaları sabah saatinde spor yapmasın'
'Kalp hastaları sabah saatinde spor yapmasın'

Yrd. Doç. Halit Yerebakan: Damarı dar olan bir kişinin kortizol seviyesi, sabah daha yüksektir. Sporu sabah yaptığında kalp damarı büzülür.

Kalp sağlığını koruma açısından uzmanlar 'spor şart' diyor. Ancak, kalp ve damar rahatsızlıkları olanlar için sabah sporu kesinlikle yasak. Yard. Doç. Dr. Halit Yerebakan, "Damarı dar olan bir kişinin kortizol seviyesi sabahları daha yüksek olur. Sporu sabah saatlerinde yaptığında kalp damarı büzülür. Zaten damarda darlık var. Bu da krizi beraberinde getirir" dedi.

RİSKİ AZALTMAK ELİMİZDE

Yard. Doç. Yerebakan, kalp hastalığına yakalanma riskinin kontrol altına alınabileceğini de vurguluyor: "Kalp hastalığına yakalanma riski, bilinçlenmenin artmasıyla kontrol altına alınabilir. Potansiyel risk faktörlerini öğrenmek ve korunmak için gerekli yöntemleri hayatımıza adapte etmek için hiçbir zaman geç değildir."
Kalp-damar rahatsızlığı olanlara sabah sporunu önermediklerini de belirten Yerebekan şunları anlatıyor: "Sabah erken saatlerde güne başlayan kalp hastaları için, gün doğumu sonrası sporu tavsiye etmiyoruz. Sabahları kortizol seviyesi ve damarlar üzerindeki stres yüksektir. Eğer teşhis konulmuş kalp damar hastalığınız var ise sabah saatlerinde yapacağınız sporlar sizleri yüksek damar stresi ve sonrasında bir kalp kriziyle karşı karşıya bırakabilir. Gün ortasından akşam 6'ya kadar yapılan egzersizleri en güvenilir sınıfta tutuyoruz" dedi.
Kalp ameliyatı geçirmiş olanlara abartılı olmayan, dengeli spor tavsiye eden Yerebakan, "Haftada 3 kez 40'ar dakika terlemeye yol açacak egzersiz, geri kalan günlerde ise yarım saat yürüyüş öneriyoruz" dedi.

KALP SAĞLIĞININ 5 ALTIN KURALI...
Yard. Doç. Dr. Halit Yerebakan'a göre kalp sağlığı açısından ömrü uzatmanın 5 altın kuralı var ve bu 5 altın kural yerine getirilirse istatistiksel olarak yüzde 70 daha fazla yaşanıyor:
Tansiyonu kontrol altında tutun.
Spor yapın.
Göbek çevresi kalınlığına dikkat edin. (En basit formül; boy bölü iki).
Hayatınızdan sigara ve alkolü çıkarın.
Stresten uzak kalın ya da dengeli stres yaşayın.

BİTTİ