X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kırmızı soğan unutkanlığa iyi geliyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

unutkanlığa iyi geliyor

  • Giriş Tarihi: 3.3.2016 15:47
Kırmızı soğan unutkanlığa iyi geliyor
Kırmızı soğan unutkanlığa iyi geliyor

Diyetisyen Elif Özcan, unutkanlığı azaltmak için hafızayı güçlendirmek gerektiğini anlatırken, "Bunun için temel şart; haftada bir kez balık tüketmek, soğanı da sofralardan eksik etmemek.

"KURUYEMİŞLER DE UNUTKANLIĞA SAVAŞ AÇIYOR''

Özellikle içerisinde bulunan hafıza güçlendirici bileşenlerle tam bir zihin açıcı. Hayatın tadı, tuzu kuru yemişler de la savaşan kahramanlar arasında başı çekiyor" dedi.

Diyetisyen Özcan, derin deniz balıklarının, 'Omega-3' yönünden daha zengin oldukları için unutkanlığa bire bir olduğunu, özellikle kış aylarında haftada 2-3 kez balık tüketilmesinin çok yararlı olduğunu söyledi. Özcan, şöyle dedi:

"Günlük beslenmemizde her yaş grubunda mutlaka kuru yemişlere yer vermemiz gerekiyor. E vitamini içeriklerinden dolayı unutkanlığa karşı her zaman için fındık, fıstık, ceviz, yer fıstığı ve susam tarzı yağlı yemişleri yaşantımızda bulundurmakta yarar var. 'Unutkanlık' dediğimizde, dikkat çekmemiz gereken diğer bir besin ise, yaban mersini. Antioksidan etkisinden dolayı yaşa bağlı, yaşla gelişen hafıza geriliğine karşı ciddi anlamda bire bir savaşır. Hergün bir avuç yaban mersini tüketmek unutkanlığa karşı çok çok iyi gelecektir. Hafızayı güçlendirecektir."

"ÇİKOLATA DA HAFIZAYI GÜÇLENDİRİYOR"

Kula, 'kadınların vazgeçilmezi' olarak nitelendirilen çikolatanın da unutkanlıkla mücadelede yardımcı olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti;

"Özellikle bitter çikolata yüzde 50 ve yüzde 70 kakao oranı içeren çikolatalar da yine aynı şekilde hafızayı güçlendiriyor. Onun haricinde elma, kırmızı soğan gibi gıdaların da hafızayı güçlendirdiğini biliyoruz. Ispanak da çiğ tüketildiğinde, bir folik asit kaynağıdır. Folik asit de ciddi anlamda beyin hücrelerimizi ve hafızamızı dolaylı olarak güçlendirir. Bir de vücudun akışı açısından kötü kolesterolü düşüren her türlü gıda, tahıllı ürünler kötü kolesterolü düşüreceğinden onlar da yine hafıza güçlendirmeye yararlı olacaktır. Ispanak çiğ olarak salatalara doğranırsa çok iyi olur."