Türkiye'nin en iyi haber sitesi

le savaşan besinler

Giriş Tarihi: 3.3.2016 14:30 Güncelleme Tarihi: 3.3.2016 14:31
Kolesterolle savaşan besinler

Dünyada ölümlerin üçte biri kalp ve damar hastalıklarından. Bunun baş sorumlusu da . Peki beslenme ile kolesterol seviyenizi nasıl aşağı çekebilirsiniz?

Beslenme şeklinizi değiştirerek seviyenizi aşağı çekmeniz mümkün. Taze sebze ve meyveler, tam tahıllar, iyi yağlardan oluşan bir beslenme şekli, midenize olduğu kadar kalbinize de dost.

Yulaf

Güne yulaf ile başlamak kolesterol seviyesini düşürmek için en kolay yollardan biri. 1 kase yulaf yaklaşık 1-2 gram fiber içerir.

Baklagiller


Baklagiller fiber açısından zengindir. Sindirimleri uzun sürdüğü için, daha uzun süre tok tutarlar.

Kabuklu yemişler

Pek çok araştırma badem, ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar olarak geçen kabuklu yemişlerin kalp sağlığınız için iyi olduğunu gösteriyor.


Yağlı balık çeşitleri

Haftada üç kere balık yemenin kalp sağlığınız için iki ayrı faydasını görürsünüz. Birincisi, içerdiği omega-3 yağları kandaki trigliserit seviyesini düşürmeye yardım eder ve kalp ritim bozukluklarını önlemede faydalıdır. İkincisi, balık yediğinizde et yemezsiniz, böylece etten alacağınız kötü kolesterol LDL'yi yükselten doymuş yağlar yerine, balıktan LDL'yi düşüren omega-3 yağlarını alırsınız.

Bitki sterolleri ve stanolleri


Bitkilerden elde edilen ve yapıları kolesterole çok benzeyen steroller ve stenoller bağırsakların yediklerinizden kolesterol emilimini engeller.
ARKADAŞINA GÖNDER
Kolesterolle savaşan besinler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz