X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ek gıdaya başlamak için kök sebzeler ideal
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ek gıdaya başlamak için kök sebzeler ideal

  • Giriş Tarihi: 6.3.2016
Ek gıdaya başlamak için kök sebzeler ideal
Ek gıdaya başlamak için kök sebzeler ideal

Bebeğiniz ek besinlere ihtiyaç duyuyorsa, başlangıçta ona havuç ve patates gibi kök sebzeler verebilirsiniz. Bunları, armut veya elmayla karıştırmak iyi bir seçenek

Her anne, bebeğini en ideal şekilde beslemek ister. Bu noktada anne sütü, tüm bebekler için hayati önem taşır. Bebeklerin ek gıdaya ihtiyaç duyduğu durumlarda ise dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Yenidoğan, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Pınar Boncuk Dayanıklı, bebek beslenmesiyle ilgili bilmeniz gerekenleri anlattı...
Ek gıdalara başlamak; bebeğinizi değişik tatlara alıştırmak, dil ve damak gelişimini desteklemek ve eksilmeye başlayan besin maddelerini yerine koymak için gereklidir. Artık süt içmekten zevk almıyor, meme veya biberonu diliyle itiyor, beslenmeleri kısa kesiyorsa, daha koyu kıvamda bir şey yemek istiyor olabilir. Gece kesintisiz uyurken, arada kalkıp beslenmek isterse, süt yeterli gelmiyor da olabilir.
Bazı bebekler yeni besini hemen kabul eder, hatta ağızları açık ikinci ve üçüncü kaşığı beklerler. Bazıları biraz daha temkinli davranabilir. Öncelikle rahat olun. Bu dönemin gıdaya alıştırma dönemi olduğunu unutmayın. Esas besin; anne sütü olmaya bir süre daha devam edecek. Bebekler bir şeyi ilk kez denediklerinde yüzlerini buruşturabilir, buna kanmayın. Bunu sevmedikleri için değil, yeni ve değişik geldiği için yaparlar. İki-üç kez denedikten sonra emin olabilirsiniz.

7-9 AY ARASI ÇOK ÖNEMLİ
Kök sebzeler başlangıç için idealdir. Örneğin; biraz sütle karışmış havuç püresi, tatlımsı diğer sebzeler veya armut, elma gibi tek bir meyve ya da sütle karışmış pirinç mamasıyla başlayabilirsiniz. İlk hafta için bir-iki tatlı kaşığı püre yeterli. Daha az ve çok isteyebilir; duruma göre artırılabilir.
İlk hafta günde bir öğün ek besin vermeye başlayabilirsiniz. İlerleyen günlerde, bebeğin isteğine göre öğün sayısını artırabilirsiniz.
7-9 ay arası bebeğin hızlı büyüdüğü bir dönemdir. İhtiyacı olan kalorilerin büyük kısmı sütten, diğer kısmı da yediği sebze, meyve, karbonhidrat ve proteinden gelecektir. 7 aylık olduğunda doğum kilosunun en az iki katına çıkmış olmalı ve günde üç kez ek gıda almalıdır.
Bazı yiyecekler, 1 yaşından önce bebeğe uygun değildir. Bunlar; çiğ et, kabuklu deniz ürünleri, yoğun baharat, tütsülenmiş peynir, et, balık gibi füme gıdalar, yumuşak küflü peynirler, fındık, fıstık, ceviz gibi kuruyemişler, bal, portakal, mandalina, çilek, böğürtlen, dut ve kividir.
Kabak, brokoli, bezelye, ıspanak, mısır gibi besinler çok değerli besin unsurları içerir. Daha tatlı kök sebzelerle (tatlı patates, havuç veya elma gibi tatlı bir meyve) karıştırıp daha kolay kabul edilmelerini sağlayabilirsiniz. Tahıllar, sütle karıştırılarak verilebilir.

BESİNİ REDDEDİYORSA ZORLAMAYIN
Besinleri biberon ile değil kaşık ile yedirin. Yeni deneyeceğiniz besinleri bebek açken, alışık olduğu besinlerden önce verin.
Ek besinleri vermeye, tek öğün olarak ve az miktarda başlayın. Bebeğin yeme miktarına uygun olarak öğün sayısını artırın.
Yeni besinleri üç-beş gün ara ile beslenmesine ekleyin. Aynı günde birden fazla ek besine başlamayın.
Her bebek geçiş dönemini rahat kabul etmez. Bebeği almadığı besinler için zorlamayın. Bir-iki gün sonra tekrar deneyin.
Bu dönemde anne sütü miktarını azaltmayın.