X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yiyeceklerle hafızayı güçlendirmek mümkün
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yiyeceklerle yı güçlendirmek mümkün

  • Giriş Tarihi: 2.4.2016 14:11 Güncelleme Tarihi: 2.4.2016 14:15
Yiyeceklerle hafızayı güçlendirmek mümkün
Yiyeceklerle hafızayı güçlendirmek mümkün

Gözlüğünüzün yerini, numaranızı unutuyor musunuz? O zaman yediklerinize ederek nızı güçlendirmeniz gerek...

Genç-yaşlı birçok kişinin ortak derdi olan la mücadelede bazı gıdalar öne çıkıyor. Antioksidan içerikli meyve-sebzeleri öneren uzmanlar, güçlendiren besinleri ise şöyle sıralıyor...

CEVİZ: Her gün ceviz yenilmesi, hafızayı canlı tutmaktadır. Görüntü olarak da beyni andıran bir özellik taşıması, çekicidir. Konsantrasyon güçlüğü için etkilidir.

NAR SUYU: Hücre yapısını bozan serbest radikallere karşı etkili koruma sağlar. Nur suyu antioksidan etkisiyle de beyin hücrelerini korur.

ÜZÜM: Özellikle kurutulmuş üzüm hafızayı kuvvetlendirir. Unutkanlık için her gün yenilmelidir.

YEŞİL ÇAY: Konsantrasyonu arttıran yeşil çay, antioksidan özelliğiyle beyni ve diğer organları korur. Yeşil çay taze demlemeli ve sıcak ya da soğuk olarak içilmeli.

KARANFİL: Çay gibi demlenip tatlandırılarak içildiğinde hafızayı kuvvetlendiriyor, zihni açıcı ve unutkanlığı geçirici etki gösteriyor. Bu çay, kalp çarpıntısına iyi geliyor.

KIRMIZI BİBER: Özellikle acı biber hafızayı kuvvetlendirdiği gibi soğuk algınlığında meydana gelen ağrıların giderilmesini de sağlar.

SOĞAN: Beyinsel faaliyetleri artırır. Zihin yorgunluğuna iyi gelir. Vücut direncini güçlendirirken, damar sertliği, grip, astım ve soğuk algınlığına karşı vücudu korur.

BİBERİYE: Dolaşım sistemini düzenleyici ve zihin açıcı etkisi bulunuyor.

DOMATES: Likopen, domateste bulunan güçlü bir antioksidandır ve özellikle serbest radikallerin neden olduğu hücre tahribatına karşı koruma sağlar.

KEREVİZ: Unutkanlığı ve sinir yorgunluğunu giderir. Şeker, yüksek ve romatizmada da faydalıdır.

Kaynak: Takvim