Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bilinçsiz yapılan ni tetikliyor

Giriş Tarihi: 11.4.2016 16:52
Bilinçsiz yapılan diyet kemik erimesini tetikliyor

nin sadece yaşlılara özgü bir hastalık olmadığını belirten Uzman isyen Aslıhan Küçük, beslenme hatalarının küçük yaşlarda da osteoporozu tetiklediğini söyledi.

Osteoporoz yani nin yaşlıların ve özellikle menopoz sonrası kadınların sorunu olarak bilindiğini söyleyen Uzman isyen Aslıhan Küçük, son yıllarda çocukluk çağı ve adolesanların kemik sağlığının da önemli bir endişe konusu haline geldiğini belirtti.

Küçük, "Genetik veya edinsel kronik hastalığı olan, hareketsiz ve yetersiz beslenen çocuklarda kemikler beklenen boyut, kütle ve kuvvete ulaşamaz ve bu durum çocukları kırığa yatkın hale getirmektedir. Genetik özellikleri değiştiremediğimize göre osteoporozu önlemek veya yavaşlatmak için lı beslenme ve yaşam kriterlerini tercih etmek gerekir" dedi.

GÜÇLÜ KEMİK İÇİN KALSİYUM ŞART

Kalsiyum tüketiminin çocuklukta kemik üretimi, erişkinlikte kemik kütlesinin stabilizasyonu içingerekli olduğunu vurgulayan Küçük, sağlıklı kemiklere sahip olmak için yapılması gerekenler hakkında şunları söyledi:

"Düşük kemik kütlesi ile kalsiyum arasında saptanan ilişki nedeniyle günümüzde önerilen günlük kalsiyum alımı; 3-8 yaş için 800 mg, 9-17 yaşları arası için de 1300 mg'dır. Kalsiyum kaynaklarımız ise süt ürünleri (süt, yoğurt, peynir), yeşil sebzeler, konserve balık (fileto olanlar dışında), kuruyemiş ve fortifiye edilmiş besinler (meyve suları, tahıllar, mısır gevreği vb.)'dir. Günlük kalsiyum ihtiyacını karşılamak için tüketilmesi gereken süt miktarı 3-8 yaş için 3 porsiyon; 9- 17 yaş için 4 porsiyon yeterli olacaktır. (1 Porsiyon= 1 büyük su bardağı süt veya yoğurt; 1 Porsiyon= 30-40 gr peynir).

KEMİK YOĞUNLUĞUNU ARTTIRIN

İyi bir potasyum ve magnezyum kaynağı olan sebze ve meyvelerin tüketiminin kemik mineral yoğunluğunu koruyucu etkisi vardır. , fındık, fıstık gibi sert kabuklu meyveler, kuru baklagiller yeşil yapraklı sebzeler ve tahıllar magnezyumun zengin kaynaklarındal olduğunu unutmayın.

ANEROKSİYA NERVOZA OSTEOPOROZU TETİKLİYOR

Genellikle genç kızlarda görülen aneroksiya nervoza, kalori alımında azalma, kilo kaybı, amenore ve davranış değişikliğini içerir. Kilo almamak için yapma ile başlayan bu hastalık iştah azalması, yemek yemekten kaçınma ile devam eder. Bu besin alımı bozuklukları kemik mineral yoğunluğunu etkilemekte dolayısıylada osteoporozu tetiklemektedir.

EGZERSİZİ İHMAL ETMEYİN

Çocukluk ve adölesan dönemindeki iskelet gelişimi, hayatın ileri dönemindeki kemik sağlığını etkiler. Çalışmalarda, fiziksel olarak aktif çocuklarda kemik kitle artışının daha fazla olduğu belirtilmiştir. Yer reaksiyon kuvvetini arttıran jimnastik ve bale gibi sporlardaki kemik kitle artışı, ağırlık destekli veya düşük etkili kuvvetlerin yaptığından daha fazladır. Yüksek etkili zıplama programı, olağan aktivitelerden daha fazla kemik yoğunluğu artışına neden olur.

BESİN ÇEŞİTLİLİĞİNİ SAĞLAYIN

Osteoporuzun önlenmesinde, dengeli beslenmenin önemi açıktır. Dört besin grubundaki besinler; süt ve süt ürünleri; et -yumurta - kurubaklagiller, taze sebze ve meyveler ile ekmek ve tahıl grubu birlikte aynı öğünde çocukların gereksinmesine uygun miktarlarda tüketilmeli ve her defasındagrup içerisinden farklı besinler seçilerek, besin çeşitliliği sağlanmalıdır. Özellikle ile beslenme içerdiği aşırı miktardaki fosfor nedeniyle osteoporoz riskini arttırdığını unutmayın. 2 yaş ve üzerindeki çocuklarda yağ (özellikle doymuş yağlar) ve kolesterol alımı kısıtlanmalı, yaşlarına uygun kaloride beslenme programı hazırlanmalı ve lif içeren (meyve, sebze ve tahıl) gıdaları almaları temin edilmelidir."

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Bilinçsiz yapılan diyet kemik erimesini tetikliyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz