Etkinlikerde Türk yemeklerini ve bulgurlu menüleri tadan Çinliler, İtalyan ve Fransız yemeklerinin pişirilmesinin zor olduğunu bu nedenle evlerinde pişiremediklerini belirttiler. İtalya'nın pizza ve makarna dışında alternatifinin olmadığını ve artık Çinlilerin yeni batılı tatlar aradığını da dile getiren Çinliler, Türk yemeklerinin de lezzet ve pratiklik açısından Fransız ve İtalyan yemeklerine alternatif olabileceğini ifade ettiler.
TÜRK MUTFAĞI İÇİN ÇİN BÜYÜK FIRSAT
Yiyecek İçecek Direktörü Birol Dinçli, Çinlilerin yeni tat arayışlarında olduğunu belirterek, Türkiye'nin Türk mutfağını tanıtmak için Çin de herhangi bir girişimde bulunmadığını, Fransız ve İtalyanların ise yarış halinde olduklarını söyledi.
ÇİNLİLER YENİ TAT ARAYIŞI İÇİNDE
Dinçli, şunları kaydetti: "Çinliler yeni tat arayışındalar bu Türkiye için büyük bir fırsat, Türk ürünlerinin ihracatı için de büyük potansiyel. 2016 yılı başında Marco Polo olarak etnik mutfakları müşterilerimize tanıtma kararı aldığımızda tüm ülkelerin büyükelçilikleri ile iletişime geçtik.
Tayland, Fransa ve İtalya elçileri bizlerle oldukça ilgilenirken, Türkiye'nin Guangzhou Başkonsolosluğu ve Büyükelçiliği bize yardımcı olmadığı gibi uzun bir süre de oyaladı. Grup olarak Türk mutfağını programdan çıkarıyorduk. Ancak Duru Bulgur aktiviteye sponsor oldu ve bu etkinliğin çok kısa süre içinde hayata geçmesine yardımcı oldu.
AKTİVİTELER BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR
Özellikle Türk mutfağı yemekleri ve bulgurlu lezzetler Çinliler tarafından beğeniliyor. Çinliler tarifler alarak yemeklerimizi evlerinde pişirmek istiyorlar. Aktivitenin Türk mutfağının tanıtımına büyük katkısı oluyor. Marco Polo Otel Grubu, Türk mutfağı tanıtımlarına Chengdu, Foshan, Wuhan, Xiamen, Shenzhen, Hongkong ve Changzhou şehirlerinde de devam edecek."
İHSAN DURU "TÜRK MUTFAĞININ TANITIMA İHTİYACI VAR"
Duru Bulgur Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Duru ise şunları söyledi:
" Türk Mutfağı, birbirinden güzel yemek çeşitleri, lezzeti ve doğallığıyla dünya mutfaklarında ilk üç sırada yer alıyor. Ancak tanıtım konusunda ciddi eksiklik ve yetersizliğimiz var. Türkiye'ye gelen bir İtalyan kendi ununu kullanıp makarna yapıyor ama bizim şeflerimiz böyle bir tutum içerisinde olmuyor hatta ithal ürünlere daha fazla rağbet ediyor. Hem yurt dışındaki konsoloslukların hem de tanıtım gruplarının yoğun çalışması şart. Tanıtım grupları, profesyonel danışman ve konusunda uzman şeflerden oluşmalıdır. Sistematik, istikrarlı ve stratejik çalışmalar yapılarak Türk mutfağı ve Türk ürünleri dünyaya tanıtılmalıdır. Bu konuda Duru Bulgur olarak üzerimize düşeni yapmaya her zaman hazırız. Desteğimiz zaman devam edecektir."