X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Teknolojinin renkli aşkı: Formalar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Teknolojinin renkli aşkı: Formalar

  • Giriş Tarihi: 6.8.2014

Futbolcuların formasındaki kablosuz antenler kat edilen mesafeden kalp ritmine kadar tüm bilgilerin anlık takibini sağlıyor. Renkler değişmese de formalardaki teknoloji değişiyor

Futbol ve takım sporlarındaki rekabet artıp oyun hızlandıkça teknolojiye olan ihtiyaç artıyor. Futbolcunun antrenman formalarında kullanılan minik antenler, koşulan mesafe, kalp ritmi ve diğer değerler anında teknik ekip ekranından takip ediliyor. Günlük antrenman bilgilerinin en önemli taşıyıcısı formalar oldu. Formaların klasik renkleri ve çizgileri değişmese de kullanılan teknolojiler sürekli değişiyor. Spor sayfalarını takip eden okuyucular da farklı kaynaklardan yazı, resim ve videolara daha önce ulaşamıyordu. Yani son 10 yılda futbol kulüpleri kadar izleyiciler de teknolojiye yatırım yapıyor.

TEKNİK EKİPLER HAZIR

Eskiden üst düzey antrenörlerin teknoloji yatırımı konusunda bir fikri yoktu. Şimdi kendileri kullanmasa bile, teknik ekiplerin içinde bu işten anlayan insanlara ve teknolojilere duydukları ihtiyaç arttı. Eskiden bu kadar teknolojiyi ve performans ölçümünü gerektiren bir rekabet ve hız yoktu. Futbolcunun ortalama 1.1 saniye ayağında top tuttuğu hızlı oyunda futbolcunun hızlı hareket etmesinde forma teknolojilerinin de değeri artıyor. Giyilebilir teknolojiler şimdilik antrenmanlarda anlık performans ölçümlerini akıllı sensörlerle teknik ekibin ekranına ulaştırıyor.

PERFORMANSI ARTIRIYOR
Spor malzemeleri üreticileri, ter tutmayan, çok hafif ve sporcunun performansına katkı yapan forma ve kıyafetler üretmeye başladı. Formalar yıldan yıla hafifliyor. Ayrıca sporcu terlediği anda ter tutmadığı için antrenman ve maç sırasında ağırlık artmıyor. Bunun dışında forma üretiminde farklı malzemeler kullanılırken geri dönüşüm teknolojilerinden de faydalanılıyor.

MAÇ SIRASINDA BİR GÖZ EKRANDA
Giyilebilir teknolojilere yatırım yapan Nike ve Adidas gibi firmalar; akıllı bileklik, saat ve anlık ölçüm yapan cihazlara yatırım yapıyor. Hedef takım ve bireysel sporlarda antrenör ve teknik ekibe anlık veri akışını sağlayacak sistemler tasarlıyor. Şu anda 9 gramın altında hafifliğe sahip cihazlarla her futbolcunun koştuğu ve hareket ettiği bölgeler izleniyor. Toplam mesafe ve anlık hızları kişisel arşivine işlenebiliyor.

DEVLERİN FORMALARI HAZIR!
Spor Toto Süper Lig'de Fenerbahçe ve Beşiktaş Adidas, Galatasaray ise Nike markasıyla anlaşmalı olarak formalarını tasarlıyor. Her kulüp anlaşmalı olduğu markaların dışında kendi spor ürünlerini sattığı mağazalarda formaların satışını yapıyor. Forma tasarımları, deplasman renkleri değişirken, klasik formaların renk tasarımları konusunda taraftar ve kulüpler oldukça tutucu. Ancak yeni teknolojilerin kullanılmasına açıklar.

18 SIFIRLI DEV VERİ BANKASI
Sadece bir futbol takımının günlük antrenman temposunu takip etmek için analiz edilen veri miktarı 2.5 kuintilyon bit... (quintillion byte) Bu rakamın büyüklüğünü tarif etmek için 2.5'un yanına 18 tane sıfır koyabilirsiniz. Bu son yıllarda medyada, devlet kurumları ve özel şirketlerin veri tüketimine eşdeğer bilgi toplanması anlamına geliyor. Bu yüzden büyük futbol kulüpleri bu verileri toplamak için giyilebilir teknolojilerden faydalanıyor. Teknoloji şirketleri ile işbirliği yaparak bu bilgileri depoluyor ve anlık analizler yapıyor. Antrenörlerin yanındaki teknik ekipler her antrenmanda ve maçta elde edilen sonuçları anlık analizler yapıyor. Her futbolcu ve takımla ilgili bilgiler depolanıyor.

FACEBOOK ŞAMPİYONU BARCELONA
Spor kulüplerinin Facebook takipçisi yarışında Futbol takımları başı çekiyor. (www.socialbakers. com) İlk sırada 71 milyon takipçiyle Barcelona yer alıyor. İkinci sırada Katalan kulübünün bir numaralı rakibi Real Madrid'in 69 milyon takipçisi bulunuyor. Üçüncü sırada ise 54 milyon takipçiyle Manchester United kulübü yer alıyor. Türkiye'de ise rekabet tahmin edileceği gibi G.Saray ile F.Bahçe arasında. G.Saray 12 milyon takipçiye sahipken, sarı-lacivertliler 9 milyon takipçi ile sarı kırmızılıların arkasından geliyor. İki kulübün Twitter takipçileri rakamlarında da G.Saray önde. Ancak sadece takipçi rakamları etkin planlama ve aktif kullanım sonucunu getirmiyor. Bu yüzden kulüplerin taraftar ve profesyonel ekipler arasında iyi bir bağ kurması gerekiyor.

ARKADAŞA VEDA
Sevgili arkadaşımız Erkan Koyuncu'yu elim bir kaza sonucu kaybetmenin derin üzüntüsü içindeyim. Kardeşime Allah'tan rahmet, kederli ailesine ise başsağlığı diliyorum. Bir kalemde milyonlara imza atan yöneticilerin insan hayatı için basit bir sensör yatırımı yapmamasını ve olaylardan ders alınmamasını da kınıyorum.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.