GfK'nın düzenlediği Tüketici Teknolojisi Konferansı'nda 5 teknoloji mağazası yöneticisi bir araya geldi. CEO'lar Çinli ve Japon rakiplerini Türkiye pazarına davet etti. "Rekabet yoğun, Türkiye'de kâr marjı Avrupa'dan düşük" yorumunda bulundular. Yabancı teknoloji perakendecilerinin zorlu yerli rakiplerle karşılaştığını söyleyen Bimeks'in Genel Müdürü Arif Bayraktar, "Avrupa ve Amerikalı rakipler yetmez, Japon ve Çinli teknoloji marketlerini de davet ediyoruz. Her rakip bizi daha çok güçlendiriyor. Telekom şirketleri de yaptıkları netbook satışı ile pazarı büyütüyor ve bize yeni müşteriler kazandırıyor" diye konuştu.
TÜRKİYE'DE KÂR MARJI DÜŞÜK
Rekabetin tüketiciye yaradığı, Avrupa'da yüzde 20 ile 30 arasında kâr marjı ile satılan ürünlerin Türkiye'de yüzde 5 ila 10 civarında kâr marjıyla satıldığını ifade eden Darty Türkiye CEO'su Nedim Esgin, "Teknoloji perakendecileri beyaz eşyada büyüme için sektördeki yüzde 20 ve 30 luk kâr marjını yakalamak zorunda. Ancak 5 yıl içinde çift haneli pazar payına ulaşabilir" dedi.
UCUZ DEĞİL ÇEŞİT ÖNEMLİ
Her gün binlerce tüketiciler ürüne veya uygun fiyata ulaşmak için teknoloji marketlerine gidiyor. Fiyat rekabeti birkaç ürünle oluyor. Ama geri kalan ürünlerde düşük fiyat değil, kârlılık beklentisi öne çıkıyor. GfK yetkilileri Fulya Güçtaş ve Cengiz Yorgancıoğlu da teknoloji marketlerinde her zaman ucuz ürün bulunmadığına dikkat çekerek, "Teknoloji perakendecileri zaman zaman pahalı olmalarına rağmen, daha fazla çeşitle başarılı oluyor" değerlendirmesinde bulundular.
Teknoloji marketlerinin 5'i 1 yerde
Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, Darty CEO'su Nedim Esgin, Electroworld Genel Müdürü Bahadır Özbek, Mediamarkt ve Satürn CEO'su Nuri Topatan, GfK Türkiye Yönetici Ortağı Ali Levent Orhun ve Teknosa Genel Müdür Yardımcısı Bülent Gürcan keyifli söyleşide ilk kez bir araya geldi.
İstikrar 5 yıllık plan yaptırıyor
Teknoloji
perakendecilerinin küresel krizin etkisini Türkiye'de çok da fazla hissetmediğini belirten Media Markt ve Saturn şirketlerinin Türkiye CEO'su Nuri Topatan, "Koalisyondan uzak siyasi ve ekonomik istikrara sahip Türkiye gibi ülke varken Avrupalı şirketler Hırvatistan, Sırbistan ve Romanya'ya bakmaz. Türkiye çok cazip, ülke planlarımızı değiştirmedik, tersine daha güçlü bir şekilde geldik" dedi. Electroworld Genel Müdürü Bahadır Özbek de sadece Avrupa'da değil, tüm dünyaya bakıldığı zaman bile Türkiye'nin cazibesinin farkedildiğini dile getirdi. Arif Bayraktar "Türkiye'nin cazibesi herkesi çekiyor. Eylülden önce ortam belli değildi. Borsa 70 bini geçti ve 5 yıllık projeksiyon görünüyor. Ekonomik ve siyasi istikrar sayesinde 5 yıllık plan yapmaya da başladık" dedi.