ARKADAŞINA GÖNDER Kuantum internetine hazır olun!

Kuantum internetine olun!

• Giriş Tarihi: 22.9.2016 12:13
Kuantum internetine hazır olun!

adamları, herahangi fiziksel bir yüklemede bulunmadan iki nokta arasında bilgi göndermeyi başardıklarını açıkladı.

Nature Photonics dergisinde yayımlanan habere göre, Kanadalı ve li adamları, fiber optik ağda bir yerden diğerine bilgiyi, fiziksel herhangi bir şey üzerine yüklemeden aktarmayı başardı.

Araştırmada; iki farklı ekip, iki şehirde fiber optik ağda kilometrelerce uzağa bilgi ışınladı.

Bilginin, "Uzay Yolu" filmi serisinde izlenenden farklı bir teknikle ışınlandığı, araştırmalarda kullanılan düzeneklerin, gelecekteki kuantuminternetinin yapı taşlarından biri olarak görülebileceği ifade edildi.

FOTOYU IŞINLADILAR

Kanadalı bilim adamı Wolfgang Tittel ve meslektaşlarının araştırmasında, bir fotonun kuantum hali, Calgary kentinde 8,2 kilometre uzağa ışınlandı.

Diğer araştırmada da Çin Teknoloji ve Bilim Üniversitesinden Çiang Cang ve Cian-Vey Pan, Hıfey kentinde 30 kilometrelik fiber optik ağda bilgi ışınlamak için farklı bir düzenek kullandı.

Uzak mesafeler arasında ışınlamanın, kuantum kriptografinin vadettiği son derece güvenli iletişime yönelik önemli bir adım olarak nitelendiriliyor.