Dükkan açmaya karar veren bir KOBİ olduğunuzu düşünün... Evrak işleri ve dükkan dekorasyonunun ardından yapacağınız ilk iş tabela yaptırmak, değil mi?... Işıklı, led, 3 boyutlu... Sokağınızdan, caddenizden geçen potansiyel müşteriler sizi bulabilsinler, ihtiyaç duyduklarında hatırlasınlar diye. Birkaç yıl öncesine kadar bu durum daha çok müşteri çekebilmek ve daha çok kazanç sağlamak için yeterliydi. Peki ya bugün?
Müşteri tarafına bakıldığında ise bugün hemen herkesin ilk başvuru kaynağı cep telefonu, tablet ya da bilgisayarlar. Bir tesisatçı, teknik servis, halı yıkamacı ya da estetik merkezi ihtiyacında yaptığı ilk şey telefonundan ya da bilgisayarından bulunduğu bölgede bu işi yapan firmaları aramak. Firmayı buluyor, arıyor ya da navigasyon ile dükkana gidiyor.
Google'ın Mobil ve Yerel Arama Davranışları verilerine göre mobil cihazlardan arama yapan her 2 kişiden 1'i arama yaptığı yere aynı gün içinde gidiyor. Bu aramaların %54'ünde işletmenin çalışma saatlerine, %53'ünde yol tarifi bilgisine bakılıyor.
Kısaca, internette sizi arayan potansiyel müşterileriniz bu dünyanın en kalabalık ve aradığınız her şeyi bulabileceğiniz internet caddesinde sizi bulabiliyorlar mı? Size ulaşmak isteyenler harita platformlarında sizi kolaylıkla bulabiliyor mu?
Bu soruya cevap ''Hayır'' ise yani internette tabela yok ise ne yapmalı? Türkiye'nin en deneyimli lokasyon bazlı dijital pazarlama uzmanlarını bünyesinde barındıran Yellow Pages, internette tabelası olmayanların yapması gerekenleri sıraladı.
TÜM CİHAZLARDA AÇILABİLEN WEB SİTESİ
İnternet caddesinde dükkanınızı görünür kılmanın ilk kurallarından biri; responsive yani mobil, masaüstü tüm cihazlara uyumlu bir web sitesine sahip olmak. Müşteriler artık alışveriş öncesi mutlaka araştırma yapıyorlar. Diğer yandan web sitesi bir anlamda kurumun kimliği olduğu için güven uyandırıyor. Web siteniz için kritik öneme sahip şu sorulara cevap vermekle işe başlayabilirsiniz:
Web siteniz cep telefonu ve tabletlere uyumlu mu?
Yol tarifi ve bir tıkla arama özelliklerine sahip mi?
Kurumsal kimliğinizi yansıtıyor mu?
Anlaşılır mı ve sahip olduğunuz hizmet içeriğini sunuyor mu?
Tasarımı sade mi ve kullanıcının istediği bilgiye ulaşmasını sağlıyor mu?
İnternet aramalarında kolayca bulunabiliyor mu?
YEREL REHBERLERİ GÖZ ARDI ETMEYİN
Firmanızı mümkün olduğunca çok yerel rehbere kaydedebilirsiniz. Türkiye'de en eski ve dünya üzerinde de en popüler olan firma rehberi YellowPages.com.tr bunlardan biri. Önemli noktalardan biri; adres, telefon numarası gibi değişikliklerde mutlaka güncelleme yapmak.
Müşteriniz rakibinizin kapısına gitmesin!
Firmanın Apple, Google, Yandex başta olmak üzere harita platformlarına doğru şekilde konumlandırılması önemli. Müşteri, işletmenin kapısına kadar gelebilmeli.
SOSYAL MEDYA'DAN KAÇMAYIN
Sosyal medyada olmak kaçınılmaz. Özellikle Facebook ve Instagram gibi reklam seçeneklerini sektörünüze göre kullanabilirsiniz. Facebook kullanıcıları arasından cinsiyet, yaş aralığı, bölge gibi hedeflemeler yapıp reklamlarınızı potansiyel müşterilerinize gösterebilirsiniz.