Vodafone Doğuş Çay işbirliği ile geliştirdiği 'Telemetri Sistemiyle Çay Ölçümü Uyguluması'nı tanıttı. Çay nakliyatı sürecinde meydana gelebilecek aksaklıklar ve gecikmelerden doğan zararı minimuma indirmeyi planlayan sistemle alım bilgisine SIM kart üzerinden anında ulaşan Doğuş Çay, elde ettiği verimliliği bölgeye sağlık hizmeti olarak geri döndürdü. Projenin ilk yılında bile 1 milyon TL tasarruf eden Doğuş Çay, bölgede sıkça görülen kanser hastalığına çözüm için fon oluşturdu. Sistemle çay çiftçisinin alacağı anında karta yükleniyor ve günlerce gidip gelme derdi bitiyor.
8 MİLYON TL TASARRUF
Henüz sadece yüzde 35 kapasite ile çalışmakta olan sistem sayesinde Doğuş Çay, şimdiden 1 milyon TL tasarruf elde etmiş. Doğuş Çay Kurucusu ve Genel Müdürü Alpaslan Karakan, sistemin tamamının devreye girmesi ile 3 yıl içinde tasarruf tutarının 7 - 8 milyon TL'ye ulaşacağını söyledi. Karakan, Vodafone'un çekim gücü sayesinde bu hizmeti 500 çay alım merkezimize taşıyacaklarını ve kaliteyi artıracaklarını sözlerine ekledi.
TELEMETRİ İLE ÇAY ALIRKEN KAZANIYOR
Çay alımlarında daha önce manuel olarak tutulan alım / satım kayıtlarının, bu sistem kapsamında her bir üreticinin elektronik kartlarına işlenmesi sağlandı. Sistem, hata ihmalini ortadan kaldırarak, üretici ile kurulan şeffaf ticari ilişkinin güven zemininde ilerlemesine imkân veriyor. Tüm çay alım merkezlerinin bilgileri tek bir merkezden gerçek zamanlı olarak izlenebiliyor.
ÇAY DEDE'DEN ÇAY TARİFİ
* Kaliteli su ve malzeme kullanın
* 100 dereceden daha düşük sıcak suyla çayı demleyin
* Metal değil, porselen demlik alın
* 10 ile 15 dakika demleme yapın