Akıllı telefonların çıkması bir çok geleneği alt üst etti. Eskiden sadece konuşmak için kullanılan cihazlar, şimdi bir çok işlevi yerine getiriyor. Bir zamanların büyük telefon üreticileri yeniliklere ayak uyduramadıkları için, satılma ve iflas korkusuna doğru yol alırken, bir takım inovasyon yatırımı yapan firmalar ise, bir çok ülke bütçesinden büyük cirolar yakalıyorlar. Sıradaki büyük beklenti ise akıllı saatler. Keza, büyük teknoloji üreten firmalar; Apple ve Samsung bu alanda kısa süre içerisinde yeni ürünlerini piyasaya sunacaklarının sinyallerini veriyorlar.
Saat; ürün olarak telefondan farklı bir segmentte yer alıyor. Türkiye'de insanların saat takma nedeninin, sadece saat bilgisinin öğrenilmesi olmadığını vurgulayan modasaat.com sitesinin sahibi Kudret Çurey, saatin bir statü ve aksesuar ürünü olduğunu da vurguluyor. Türkiyedeki klasik saat pazarının internet hacmi 1-3 milyon TL arasında dolanıyor. Ülkemizdeki insanların saati, giysilerini tamamlayan bir aksesuar olarak gördüğünü ve akıllı saatlerin başarılı olabilmesi için, bir çok farklı görünüme sahip olan seçeneklerle insanları kucaklaması gerektiğini düşünüyor.
Büyük firmalar ise şu anda görsellikten ziyade, saatlerde yer alacak uygulamalara odaklanmış görünüyor. Bilekte yer alacak saatteki uygulamaların, telefondan daha iyi performans göstermesi gerektiğini ve bilek hareketlerine uyumlu uygulamaların yer almasının bir gereklilik olduğu düşünülmekte. Ayrıca bilekteki uygulamaların son derece kolay olmasının ise güzel bir ayrıntı olması ön görülüyor. En önemli konu ise, akıllı saat uygulamalarının bize bilgi vermekten çok, bir takım sorunları çözmesi gerekliliği uzmanların belirttiği en önemli konu. Bu bağlamda telefonlara uygulama ve oyun geliştirenlerin bu ayrıntılara dikkat ederek, önümüzdeki yılın ürünü olabilecek teknolojiyi şimdiden sıkı takip etmelerini öneriyoruz.