X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazan Bayramı’nda Beslenme Uyarısı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ramazan Bayramı’nda Beslenme Uyarısı

  • Giriş Tarihi: 15.7.2015 12:38 Güncelleme Tarihi: 15.7.2015 17:11
TOKAT DEVLET HASTANESİ DİYETİSYENİ ESRA KOÇAK, RAMAZAN BAYRAMINDA 2-3 KİLO ALINMAZ DİYE DÜŞÜNENLERİN TARTIDA KÖTÜ SÜRPRİZ İLE KARŞILAŞABİLECEĞİNİ SÖYLEDİ.
Ramazan Bayramı’nda Beslenme Uyarısı

Devlet Hastanesi Diyetisyeni Esra Koçak, "Ramazan Bayramı’nda 2-3 kilo alınmaz" diye düşünenlerin tartıda kötü sürpriz ile karşılaşabileceğini söyledi.
Ramazan Bayramı’na kısa bir süre kala diyetisyenler beslenme alışkanlığının birden bire değişmesi sonucu Ramazan ayı boyunca verilen kiloların 2-3 gün içerisinde geri alınabileceği konusunda uyarıyor. Tokat Devlet Hastanesi Diyetisyeni Esra Koçak, Ramazan’da uzun süreli açlık nedeniyle, metabolizma hızının yavaşlamasına bağlı olarak bayramda kısa sürede hızla kilo alınabileceğini söyledi. “Ramazan Bayramı’nda 2-3 kilo alınmaz” diye düşünenlerin tartıda kötü sürpriz ile karşılaşabileceğini ifade eden Koçak, “Şeker ve şekerli besinlerin tüketilmesi, tüketilen porsiyon miktarlarını artması kısa sürede kilo alımına neden olacaktır. Bayramlarda geleneksel olarak ikram edilen tatlı, şekerleme ve çikolatayı geri çeviremediğimizden yılın hiçbir döneminde olmadığı kadar çok şekerli gıda tüketimi söz konusu olabilir” dedi.
Az ve sık beslenilmesi tavsiyesinde bulunan Koçak, bayram sabahı mutlaka hafif bir kahvaltı ile başlanılması gerektiğini ifade ederek, “Kahvaltıda, peynir, zeytin, kepekli ekmek, söğüş sebze yer almalıdır. Özellikle sucuk, salam gibi yağlı şarküteri ürünler tercih edilmemelidir. Gün içerisinde tatlı ikramları da olacağı için kahvaltıda tatlı besinler tüketilmemelidir. Öğle ve akşam yemeği için az yağlı sebze yemeği (etli olabilir), çorba, salata, yoğurt, tahıllı ekmekten oluşan bir öğün tüketilmesi sağlık bir tercih olacaktır. Aşırı yağlı yiyeceklerden, kızartmalardan, sindirimi zor olan besinlerden, şeker içeriği yüksek gazlı ve asitli içeceklerden uzak durmak gerekmektedir. Özellikle hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sütlü veya meyveli tatlılar tercih edilebilir” diye konuştu.