X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Antalya Havalimanı ilk 10'a girmeyi hedefliyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

ilk 10'a girmeyi hedefliyor

  • Giriş Tarihi: 11.4.2013 15:04

'nda, 2013'ün ilk üç ayında iç hatlarda yüzde 16, dış hatlarda yüzde 10 artış yaşandı. 2012 yılında 25 milyon yolcunun kullandığı havalimanı, Avrupa'nın en büyük 14., dünyanın ise 53. havalimanı oldu.

'nı işleten ICF Airports'un genel müdürleri Ersel Göral ve Dirk Schusdziara, Havalimanı'nda yaptıkları basın toplantısında, 2012'nin değerlendirmesini yaptı ve 2013'ün beklentilerini açıkladı. Filipinler, Mısır ve Bulgaristan'dan sonra ekim ayından beri Antalya'da görev yapan Schusdziara, mart ayında en çok Alman, Finlandiya, Norveç'ten yolcu geldiğini İskandinav ülkelerinden de gelen yolcu sayısının yüzde 40 artış gösterdiğini belirtti. 2012'de 25 milyon yolcu taşındığını ifade eden Dirk Schusdziara, 2012'de Antalya Havalimanı'nın 25 milyon yolcu taşıdığını, Avrupa'nın en büyük 14., dünyanın ise 53. havalimanı olduklarını aktardı.

ICF Airports'un Türk Genel Müdürü Ersel Göral da 2013 için dış hatlarda yolcu sayısında yüzde 5 artış beklediklerini ifade etti. Türkiye ile İsrail arasındaki ilişkilerin düzelmesinin turizme de yansıyacağını ve Turizm Bakanlığı'nın bir milyon turist beklediğini dile getiren Göral, "Bir milyon turistin 400 bininin Antalya'ya gelmesini bekliyoruz." dedi. Kuzey Avrupa ülkelerinden gelen turist sayısında artış yaşandığını, bunun yanı sıra Polonya, ÇEK Cumhuriyeti, Romanya, Bulgaristan gibi ülkelerden de gelenlerin arttığını söyleyen Göral, "Rus turist sayısında da yüzde 8 artış var. Yine iç hat yolcu sayısı da yüzde 10'luk bir artış yaşandı." diye konuştu. Zafer Havaalanı'nı da işleten ICF, yeni açılan havaalanından yıl sonu itibariyle 200 bin yolcuya ulaşılmasını hedefliyor.

ONLİNE DANIŞMA MASASI

ICF Airports, Antalya Havalimanı'nda yeni bir uygulamayı devreye soktu. Yolcuların havalimanında danışmaya ulaşma sıkıntısı, danışma masasındaki yoğunluk yeni uygulama ile aşılmış olacak. İnfokiosk adı verilen uygulama, yolcular telefonu kaldırdıklarında danışma görevlisi ile görüntülü görüşme imk'nı sağlıyor. Şimdilik iç ve dış hatlara 4 adet yerleştiren İnfokiosk'un, danışma masasına ulaşamayan yolculara büyük kolaylık sağlayacağını söyleyen ICF Airports'un Türk Genel Müdürü Ersel Göral, yolcuların görüntülü danışma imk'nı bulacaklarını dile getirdi.







kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.