Yurt dışı tanıtımlarda farklı destinasyonların ve turizm çeşitlerinin öne çıkarılmasıyla artık yabancı turistler sadece deniz, güneş, kum için değil doğa, spor, tarih, sağlık turizmi için de Türkiye'yi tercih ediyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğünce yürütülen tanıtım faaliyetleriyle Türkiye'nin dış politikasındaki değişim rüzgarı, turizmde ilerlemeyi hızlandırdı.
Tarihi zenginlikleri, denizi, eşsiz koyları ve altın rengi kumsallarıyla yaz aylarında turistlerin uğrak tatil rotası haline gelen Türkiye'de, yeni destinasyonlar da öne çıkmaya başladı.
Tur şirketi Pazarlama Müdürü Sarp Özkar, AA muhabirine, turizme yapılan yatırımlar, Türk Hava Yollarının tanıtıma sağladığı katkı ve sektördeki yeniliklerle turist sayısında önemli artış yaşandığını bildirdi.
Turizmin gelişmesi için sadece deniz ve güneşin yeterli olmadığını yıllardır söylediklerini belirten Özkar, "Ülkemiz çok zengin bir mirasa, muhteşem doğal güzelliklere sahip. Bence kültür varlıklarımız turizmde önemli getiriler sağlayabilir. Örneğin Şanlıurfa'daki Göbeklitepe çok önemli bir alan. Mevlana düşünceleri nedeniyle bugün de tüm dünyadan insanların saygıyla andıkları önemli bir düşünür. Bu nedenle her yıl yapılan Şeb-i Arus törenleri turizmde geliri arttırabilir" dedi.
Tatilcilerin artık farklı şeyler görmek istediklerini vurgulayan Özkar, alternatif turizm çeşitlerinin Türkiye'nin her mevsim turist ağırlamasını sağladığını söyledi.
Sanatta ve sporda elde edilen başarıların da Türkiye'ye ilgiyi arttırdığını dile getiren Özkar, Türkiye'ye gelen Fransız turist sayısının bu yıl 2 katına çıktığını kaydetti.
Körfez ülkeleri Marmara bölgesini seviyor
Tur şirketi Koordinatörü Mustafa Saraç da özellikle Körfez ülkeleri, Ortadoğu ve Uzakdoğu'dan gelen turist sayısındaki artışa dikkati çekti.
Türkiye'yi daha çok yaz aylarında gelen Ürdünlü ve Mısırlı turistlerin, artık yıl boyunca İstanbul, Adapazarı ve Bursa gibi şehirleri ziyaret ettiğini, şehirle iç içe tatili seçtiğini belirten Saraç, "Özellikle Körfez ülkelerinden gelen yabancılar, denizi, doğayı, güneşi ve kültürlerine benzer ögeleri burada bulabildikleri için artık Avrupa yerine Türkiye'yi tercih ediyor" diye konuştu.
Karadeniz'in ve Marmara'nın yurt dışı tanıtımlarında yaşadığı güncelliğin, bölgelere olan ilgiyi arttırdığını sözlerine ekledi.