X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uçak yolculuğu ve seyahatte fit kalmanın sırları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uçak yolculuğu ve seyahatte fit kalmanın sırları

  • Giriş Tarihi: 1.3.2015
Uçak yolculuğu ve seyahatte fit kalmanın sırları
Uçak yolculuğu ve seyahatte fit kalmanın sırları

Benim de Milano seyahatimde uyguladığım, yeme düzenim ve uçak yolculuğunda nelere dikkat etmeniz konusunda önerilerimi paylaşmak isterim. Böylece uçuş boyunca ve seyahatinizden kilo almadan dönmek de kolay olacak ve pişmanlıkla boğuşmayacaksınız

Uçuş öncesi bol sıvı ve taze meyve fit seyahatin başlangıcı: Zevkli bir uçuş öncesinde lounge dediğimiz bekleme salonlarında ya da alışveriş yapıp alanda bulunan bir yere oturduğunuzda sadece taze meyve, şekersiz çay ve sütsüz kahve tercih edin. Sınırsız yiyecek seçimlerinin bulunduğu bu alanda dikkatli olmak birinci kural. Uçmadan önce atıştıracağınız her yiyecek ekstra kalori sağlayacağı için hem uçuş öncesinde bir şeyler atıştırmak hem de uçaktaki yemeyi yemek normal bir öğüne göre yaklaşık iki kat daha fazla kalori almanızı sağlayacaktır. Taze meyve çeşitleri, şekersiz açık çay ve aromasız kahve vücudunuzu dehidrasyondan koruyarak uçuş boyunca basınca bağlı ayak ve vücut şişkinliklerinizin de önlenmesine yardımcı olacaktır. Karbonhidratlı yiyecekler olan simit, poğaça, börek ve şekerli tatlılar ödemi artıran ana besinler olduğunun altını çizmeliyim.

Uçakta ikram seçimi fit kalmanın anahtarı: Uçakta ister business class veya ekonomi sınıfı olsun uçuşlarda dağıtılan menüler lezzetli ancak yüksek kalori, tuz ve doymuş yağ içerir. Size önerim biletinizi alırken ya da uçuştan en az 24 saat önce havayolu şirketinin özel menülerinden talep etmeniz. Fit kalmak için mutlaka düşük kalorili öğün tercihi yapmanızı tavsiye ederim. Düşük kalorili menüde beyaz et, buharda sebze, taze meyve kasesi, light peynir ve kepekli bisküvi bulunur. Bu menünün toplamı en fazla 400 kalori kadardır. Uçuş süresince gazlı, şekerli veya tatlandırıcılı içecekler, alkol, ayran, domates suyu, çay ve kahve ikram edilen içecekler arasındadır. Size önerim hem yağlanmayı artıracak hem sindirim güçlüğü yaratacak hem de şişkinliği tetikleyecek gazlı içecek, hazır meyve suları ve şekerli ya da tatlandırıcılı kolalı içeceklerden uzak durmanız. Yemekte ve uçuş boyunca ayran ve domates suyunun en sağlıklı tercih olacağını belirtmeliyim. Uçuş ikramında tereyağı, ekmekten uzak durmanızı ve kahve içmemenizi tavsiye ederim. Açık ve limon dilimiyle isteyeceğiniz çay ile bol su sağlıklı bir yolculuk yapmanızı sağlayacaktır.

Restoranlarda sağlıklı seçimler kilo almanızı önler:
İtalya seyahatleri genelde makarna, pizza, şarap ve dondurma yenilip içildiği için kilo alınmadan dönülmez. Ben hiçbir İtalya seyahatimden kilo alarak dönmediğimi açıkça ifade edebilirim. İyi plan ve tüm lezzetleri tadarak seyahatinizi zinde geçirebilirsiniz. Genel olarak kahvaltımı otelde yoğurt, taze meyve, ceviz ve yulaf ile yaparım. Bu hem beni uzun süre tok tutuyor hem de yağlı yiyeceklerden uzaklaşmamı sağlıyor. Yanına biraz omlet, sonrasında da espresso ile güne midemi sağlıklı yiyeceklerle doldurarak başlıyorum. Milanoluların kahvaltı alışkanlıkları genelde sütlü kahve, tereyağı, reçel ve ekmek. Fette biscottate diye adlandırdıkları bizim peksimet gibi tahıla reçeli sürerek tüketiyorlar. Anlayacağınız kahvaltı alışkanlıkları bize uygun değil. Milano'da yaşayan arkadaşlarıma gittiğimde de bahsettiğim kahvaltılık gevrek karışımını tercih ediyorum. Öğle yemeğim hiç değişmez. Caprese salata dedikleri mozzarella, taze fesleğen, domates ve zeytinyağı ile gelip balzamik sirke ile servis edilen salatayı 1-2 dilim ekmekle yiyorum. Buraya kadar gayet az gibi görünse de ikindi muhakkak İtalyan tiramisulu dondurma, akşam ise her gün farklı makarna çeşitleri veya pizza yiyip yemeğimi taze meyvelerle sonlandırıyorum.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.