5 günlük hava durumu
02 Haziran 2011, Perşembe

Ankara-Konya arası 1,5 saat

  • Giriş Tarihi : 02.06.2011 12:31:57
  • AA
Ankara-Konya arası 1,5 saat
Haberi Dinle

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında gerçekleştirilen ticari deneme seferi, 90 dakikada tamamlandı.

Ankara'dan hareket eden YHT, saatte 250 kilometre hızla, 1,5 saat süren yolculuk sonucunda Konya'ya ulaştı. Ticari deneme seferine TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, YHT için sertifikasyon sağlayacak İtalyan ''Italcertiter'' yetkilileri, hat için danışmanlık yapan öğretim üyeleri, yüklenici firma temsilcileri ve bürokratlar katıldı.

Geçtiğimiz yıl Aralık ayından bu yana devam eden teknik deneme seferlerinde Polatlı-Konya arasında toplam 60 bin kilometre yol alan ''Piri Reis Test Treni'', dünden itibaren de 250 kilometre hızla ticari denemelerine başladı. Ankara-Konya YHT hattında sadece trafik yönetimine yönelik yazılım çalışmalarının tamamlanması bekleniyor.

Çalışmalarını sürdüren TCDD Genel Müdürlüğü, bu yaz yolcu taşımaya başlayacağı Ankara-Konya arasında ilk etapta 4 gidiş, 4 geliş olmak üzere 8 sefer düzenleyecek. Bu hatta başlangıçta saatte 300 kilometre hız yapabilen 12 YHT seti kullanılacak, kısa süre içerisinde de 350 kilometre hız yapabilen 6 tren seti için kuruluş ihaleye çıkacak.

Ankara-Konya YHT hattında 90 dakika olan sefer süresi, Ankara-Sincan arasında hizmete geçecek Başkentray'ın tamamlanmasıyla 1 saat 20 dakikaya, saatte 350 kilometre hız yapabilen YHT setlerinin işletmeye alınmasıyla da 1 saat 15 dakikaya inecek. TCDD Genel Müdürlüğü, vatandaşları YHT'ye alıştırmak için ilk seferlere yönelik promosyonel fiyat belirleyecek. Ankara-Konya arasındaki seferlerin bazılarında Polatlı'daki YHT Garı'nda da durulacak.

TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, yarın Konya'ya gitmesi planlanan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ticari deneme seferlerini test etmek istemesi olasılığına karşı bir YHT seti hazırladıklarını da kaydetti.

''SEFER MALİYETİ KOLTUK BAŞINA 1.5 TL''

Yaklaşık 5 yıl önce temeli atılan Ankara-Konya YHT hattının Ankara-Polatlı arasındaki kesimi, Ankara-İstanbul YHT projesinin içerisinde bulunuyor. Alt ve üst yapı işlerinin tamamlanmasının ardından Polatlı-Konya arasında teknik deneme seferleri Aralık ayında başlatılırken, yolcu taşımaya yönelik saatte 250 kilometre hızla ticari deneme seferlerinin ilki dün gerçekleştirildi.

Elektrifikasyon, sinyalizasyon testleri tamamlanan hattın yol ölçümleri de sorunsuz şekilde yapıldı.
Tamamen Türk firmalarınca projelendirilen, yerli müteahhit ve mühendislerce yapılan hat, dünyanın en kısa sürede inşa edilen hızlı tren hattı olma özelliğini taşıyor. Bu hat aynı zamanda dünyada kilometre başına maliyeti en düşük YHT olarak da tanımlanıyor. Ankara-Konya YHT hattı 1 milyar TL'ye mal oldu. Hattın test sürüşlerini denetleyen ''Italcertiter'' yetkilileri, bu hat için ''en konforlu ve kaliteli YHT hattı'' değerlendirmesinde bulundu.

Ayrıca, Eskişehir-Konya arasında da YHT seferleri başlatılması için çalışmalar sürdürülüyor. Bu yıl içerisinde bu hatta da seferlere başlanması planlanıyor. Çevre dostu olması ve düşük enerji maliyeti açısından önemli yer tutan YHT'ler, Ankara-Konya arasını 500 TL'lik enerji maliyeti ile kat ediyor. Böylece Ankara-Konya arasında koltuk başına 1.5 TL maliyetle sefer yapılıyor.

Öte yandan, tüm dünyada demiryolu haberleşmesinde kullanılan GSM-R sistemi bu hatta da kuruluyor. TCDD Genel Müdürlüğü personelinin trenlerle kumanda merkezi haberleşmesinde kullandığı bu sistem sayesinde kesintisiz iletişim sağlanacak. Sistem, talep edilmesi halinde Ankara-Konya YHT hattında kesintisiz iletişim sağlamak isteyen GSM operatörlerine de kullandırılacak.

kalan karakter 1000

BOZKIRLI BOZKIRLI

Bulut isimli arkadaş hızlı trenin yol boyunca muhtelif yerleşim yerlerinden yolcu alması için durması gerektiğini söylemiş. Ancak arkadaşın bahsettiği trenin hızlı tren olduğunu bilmesi gerektiğini düsünüyorum. Her yerde duraklarsa kara trenle aynı olur ve git gel konya altı saat deyimi öylece kalır. Buna bir örnek olarak Konya'daki tramvay duruklarının gereksiz çokluğunu düşünün. Neredeyse tramvay işaret eden olursa duracak ve bu nedenle merkezden kampuse gidiş bir saatten fazla sürüyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.06.2011 12:09
bulut bulut

cok arastirdim bu ankara konya treni nerelerde yolcu alacak nerelerde duraklari olacak eger hicbir yere ugramadan transit gidip gelecekse hic gerek yok derim zaten ucaklarda transit ucuyor ankara istanbul istanbul konya zaten var gerek yok bir tren kendi yol guzergah uzerindeki buyuk yerlesim birimlerinde durmasi sart yoksa bende bos istir derim

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.06.2011 00:53
Komanchero Komanchero

vallahi ecevitin 70lerde bogaz koprusu aleyhine uyguladigi ucuz populizmi hale ongorusu gelismemis insanlarda gormek ne aci... su memleketi soydular soylemi o kadar komikki insan kendinden geciyor... tabii butun zenginligin koc ailesinde olmasi sizin icin daha iyi... Ozala da boyle saldirirlardi bu sosyalistler... hepinizi yunanistana yollayalim gorun sosyalizmin yan etkilerini... gelisim sizin neyinize...

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 02.06.2011 18:28
izzetbat izzetbat

DURMAK YOLA DEVAM...HER TÜRLÜ ENGELLEMELERE,HER TÜRLÜ OLUMSUZLUKLARA RAĞMEN YOLA DEVAM....O ENGELLEMEYE ÇALIŞANLAR AZİZ NESİN'İN O MEŞHUR SÖZÜNÜ İMA ETTİĞİ KİŞİLER.ARTIK BU HALK KİME OY VERECEĞİNİ İYİ BİLİYOR

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 02.06.2011 15:09
şaka mı şaka mı

yaşanacak ilk faciadan sonra 3 saate çıkar kaygılanmayın

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır19
cevapla 02.06.2011 13:59

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.