X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER "Costa Concordia İzmir'de sökülecek"
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

"Costa Concordia İzmir'de sökülecek"

  • Giriş Tarihi: 16.10.2013

Geçen yıl batan geminin sahibi şirket, söküm işlemi için İtalyanların arasındaki çekişmeden bıkınca gözünü İzmir Aliağa'daki tersanelere çevirdi

Geçen yıl ocak ayında 32 kişinin ölümüne neden olan kazada İtalya'nın Giglio Adası açıklarından karaya vuran cruise gemisi Costa Concordia geçen hafta sudan tamamen çıkarıldı. Geminin batık sağ tarafının tamamen hurdaya döndüğü görüldü. Kullanılmaz hale geldiği için jilet yapılması planlanan gemi için İtalya'daki tersanelerin kavgası Türkiye'ye yarayacağa benziyor.

'İTALYAN İŞİ' KAVGA
İtalyan Corriere Della Serra gazetesi geminin Türkiye'ye gönderilmesine sıcak bakıldığını yazarak "Henüz resmi bir karar yok. Ancak tam bir 'İtalyan işi' kavga var. Geminin İzmir Aliağa'daki tersanelere gönderilmesi sürpriz olmaz" yorumunu yaptı. 114 ton ağırlığında olan geminin jilet haline getirilmesi Türkiye'de gerçekleşirse ülkemiz bu işten 500 milyon euro gelir elde edecek. Costa Concordia'nın sahibi Carnival Grup bu maliyetin yüzde 30'unu (150 milyon euro) gemideki teçhizatların satılmasıyla ödeyecek. Carnival Grup gemiyi çekmek için 30 milyon dolara 'Vanguard' isimli bir çekici gemiyi kiraladı. Peki Costa Concordia'yı Türkiye tercihine yönlendirecek ne yaşandı? İtalya'da gemiyi sökmeye talip iki tersane var. Biri Lazio'daki Civitavecchia, diğeri Toscana'daki Piombino. Piombino limanının gemi enkazına yakınlığı bir avantaj. Ancak liman böylesine büyük bir gemiyi yanaştıracak kapasitede değil. Dolayısıyla önce bu limanın genişletilmesi gerekir ki bu hem ekstra masraf hem de ekstra zaman kaybı demek. Lazio'daki Civitavecchia Limanı ise bu işi yapabilecek kapasitede. İki limanın da bağlı olduğu bölgeler merkez sol tarafından yönetiliyor. Ancak iki bölge de gemiyi kimin hurda haline getireceği konusunda anlaşamıyor.

MALİYET VE GÜVENLİK
Bu anlaşmazlık ve sözlü sataşmalar özel bir şirket olan Carnival Grup'u maliyeti daha az olan Türkiye'ye yönlendirdi. Corriere Della Serra bu duruma "Carnival grup özel bir şirket. Tabii ki bu işte en az maliyetli ve en güvenlikli yere bakacaktır. İtalyan işi siyasetçi kavgaları gemiyi Türkiye'ye kaçırıyor. Civitavecchia'nın maliyeti 650, Piombino'nun maliyeti ise 450 milyon euro. Ancak iki limanda belirsizlikler var. Aliağa ise bu konuda tecrübeli" yorumunu yaptı. Geçtiğimiz ağustosta ünlü dizi 'Aşk Gemisi'nin çekildiği Pasifik Prensesi isimli kruvaziyer de Aliağa'ya jilet yapılmak üzere getirilmişti.

kalan karakter 1000

ünal ünal

114 ton mu...?

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 16.10.2013 11:53

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.