Taksim İstiklal Caddesi'nin zemin döşemesi ömür törpüsü... Türkiye'nin en gözde ve işlek caddelerinden biri olmasına karşın yürümek için akrobatik hareketler gerektiriyor. İstanbul'un ve turizmin vitrini olan İstiklal Caddesi köstebek yuvalarını aratmıyor. Caddenin uzun süredir yenilenmeyen kırık parke taşları, vatandaşların ve turistlerin korkulu rüyası haline geldi. Kırık dökük parke taşları bugüne kadar birçok vatandaşın yaralanmasına neden oldu. Caddenin bir çok kazalara ve olumsuzluklara rağmen hala yenilenmemesi vatandaşı çileden çıkarıyor. Büyükşehir Belediyesi tarafından geçen yıllar içerisinde bir çok parke taşının kullanılmasına rağmen istenilen sonucun alınamaması, caddenin kendi kaderine terk edilmesine neden oldu. Geçici çözüm olarak asfalt dökümü yapıldı. Kanaldan taşan sular nedeniyle caddede su göletleri oluştu. Yaklaşık 2 yıl önce Fransız Konsolosluğu sokağında ve Tünel kısmında test edilen parke döşemeleri yıllar geçmesine rağmen bir türlü İstiklal Caddesi'ne döşenmedi.
TAŞLAR EYLEMCİLERE SİLAH OLDU
Beyoğlu Güzelleştirme ve Koruma Derneği Başkanı Nizam Hışım, kırılan parke taşlarının terör yaratan göstericilerin cephaneliği haline geldiğini söyledi. Hışım, uzun yıllardır İstiklal Caddesi'nin taşları ve zeminleri ile ilgili sıkıntılar yaşandığını belirterek mimar ve sanatçıların da katılacağı bir proje yarışması yapılmasını İstanbul'a yakışan cadde projesinin hayata geçirilmesini istedi. Hışım, İstanbul'un vitrini olan İstiklal Caddesi'nin tarihi dokusuna uygun olarak bir açık hava müzesi gibi dünyaya örnek teşkil edecek şekilde yapılması gerektiğini söyledi.
BASIN EKSPRES'E DÜZENLEME
Büyükşehir
Belediyesi'nce yürütülen çalışmalar neticesinde, Basın Ekspres Yolu'na bağlayan ana arterdeki trafik rahatlatıldı. Yapılan çalışmalarla, Bağcılar Güneşli Caddesi Altgeçidi ve projelendirilen yollar ile bölgedeki trafik yoğunluğu giderildi. Çınar, Koçman, Bahar caddeleri ve Taşocağı Yolu ile oluşturulan Basın Ekspres yan yolu, kesintisiz ve sürekliliği olan yol haline geldi.