X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İşitme engelli miniklerin sorunları tartışıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İşitme engelli miniklerin sorunları tartışıldı

  • Giriş Tarihi: 27.7.2015 17:52 Güncelleme Tarihi: 27.7.2015 18:16
İşitme engelli miniklerin sorunları tartışıldı
İşitme engelli miniklerin sorunları tartışıldı

İşitme Engelli Çocuklar için çalışan ÇED’in Bilim Kurulu Çalıştayı; Türk ve Yabancı Akademisyenlerin katılımıyla Türkçe-İngilizce-Türkçe’nin yanı sıra, İngilizce’den Türk İşaret Diline, Türkçe’den Amerikan İşaret Diline, Türkçe İşaret Dilinden Uluslararası İşaret Diline çoklu dil kullanımı ile gerçekleştirildi.

İşitme Engelli Çocukların 0-6 yaş okul öncesi ve aile eğitimi için çalışan Çocuk Eğitim Derneği'nin "Bilim Kurulu Çalıştayı", 25-26 Temmuz tarihlerinde, Derneğin Ataşehir'deki merkezinde gerçekleştirildi.

Çalıştaya; Londra Üniversitesinden Prof. Dr. Bencie Woll, Hongkong Çin Üniversitesi'den Prof. Dr. Gladys Tang, Hollanda Nijmegen Radboud Universitesinden Prof. Dr. Asli Özyürek ve Dr. Beyza Sümer, Bahçeşehir Üniversitesinden Prof. Dr. Filiz Polat, Koç Üniversitesinden Prof. Dr. Aylin Küntay, California San Diego Üniversitesinden Dr. Deniz İlkbaşaran, Çocuk Eğitim Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ömer Cenker Ilıcalı ve uzmanlar katıldı.

EĞİTİMDE SÖZEL DİLİN VE İŞARET DİLİNİN ÖNEMİ

Türkiye'de, Avrupa'da ve Uzakdoğu'da 0-6 yaş arası işitme engelli eğitimi ile ilgili mevcut durumun paylaşıldığı ve kıyaslanarak analiz edildiği Calıştayda, Türkiye'de okul öncesi eğitimi ile ilgili kısa ve orta vadede yapılabilecekler, engeller ve çözümleriyle ilgili alternatifler masaya yatırıldı.

Eğitimde sözel dilin ve işaret dili kullanımının önemi üzerinde durulan çalıştayda, iki dilli eğitimin etkin ve verimli bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli hususlar üzerinde yoğunlaşıldı.

MÜFREDAT OLUŞTURMAK GEREKİYOR

Okul öncesi eğitimde sözel ve işaret dilinin beraber uygulandığı iki dilli eğitimin sonuçları paylaşıldı. Bu eğitimin başarısına dikkat çekilerek ülkemizde uygulanma olanakları tartışıldı. Ayrıca okul öncesi işitme engelli eğitiminde müfredat oluşturmanın gerekliliğine dikkat çekildi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.