YAZARA MAİL GÖNDER Vapur meselesi

YAZARLAR

İki hafta oluyor... Bostancı'dan bindiğimiz motor Büyükada'ya yaklaşırken, az ilerideki vapur iskelesinde tuhaf bir gemi gördük.
Renginden Şehir Hatları vapuru olduğu belliydi de... Şekli bir tuhaftı. "Büyüyünce vapur olucam" der gibi bir hali vardı.
Derken iskeleden birkaç yüz metre uzaklaştı. Sonra da, ruhu çocuk kalmış bir genç irisi olduğunu balıklara dahi ilan edercesine, kendi çevresinde hızla dönmeye başladı. Biz de baktık, batık ve "Herhalde sefer idmanı yapıyor" dedik.
Geçen gün bir arkadaşımız Eminönü-Kadıköy arasında bu vapura binmiş. İnternette durum raporu verdi:
Şeklini-şemailini hiç beğenmemiş. İçi deniz otobüslerini andırıyormuş. Binişi-inişi arabalı vapurlar gibi: Hem önden, hem arkadan... Şu anda üç tanesi seferde; yakında 10'u bulacaklar.
Doğrusunu isterseniz görünüşünü ben de pek tutmadım. Yukarıda anlattığım gibi komik bir hali var.
Yine de gerçekçi olmayı öneriyorum... Evet, modeli halk oylamasıyla belirlenen vapurlar gerçekten hoş. Bilhassa açık bölümleri harika: Kar dahi yağsa içeriye girmiyorum.
Ancak bu vapurlar sadece yoğun saatlerde doluyor. Onun haricinde koca vapur 100 kişiyle gidip geliyor ki astarı yüzünden pahalı bir hizmet. Yapılacak iş basit: Teknolojisi modern, görünümü klasik vapurlar, yoğun saatlerde ve turistik Eminönü-Anadolukavağı seferlerinde görev alır.
Çünkü onlar Sultanahmet Camii, Kız Kulesi, Galata Kulesi, Ayasofya, Boğaz Köprüsü gibi İstanbul'un simgeleri arasında.
Onun dışında (mesela) Eminönü-Üsküdar, Karaköy-Kadıköy, Beşiktaş-Kadıköy veya Beşiktaş-Üsküdar seferlerini, bu nevzuhur şehir komikleri yapar.
Çünkü onlar hızlı ve çevik.Sefer maliyetleri, diğerlerine göre epey düşük. Yarım saatte bir yapılan seferleri, 15 dakikaya kadar indirmek mümkün. Not: Bazı Endüstri Tasarımı hocalarıyla defalarca tartıştım. "İşlev de işlev" diye tutturuyorlar. Halbuki işin sırrı şu: İşlevi asla unutmadan, ürünleri albenili hale getirmeliyiz. Şık bir tasarım, 10 liralık işlevi, 20'ye, 30'a sattırır. Örnek: Apple ürünleri. Bunu niye mi söyledim? Çünkü yeni vapurlar bizim mühendislerin elinden çıkmış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.