Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HAŞMET BABAOĞLU

Siyaset ve medya farkında mı? Hızla değişiyoruz

Lamı cimi yok, dijitalleşme yaşam tarzımızı kökten değiştirdi!
"Eskiden iki günde giderdik, şimdi iki saatte şıp oradayız" türü değişimlerden çok farklı bir durumla karşı karşıyayız.
Sosyal medya dediğimiz Twitter, Facebook, Instagram gibi şeyler sadece yaşam tarzımızı değil, düşünce ve duygu durumlarımızı da değiştiriyor.
Lafa eski dil ve alışkanlıklardan "lamı cimi yok" deyimiyle bilerek başladım. Yani boş yere sualler ve cevaplarla; öyle mi, böyle mi diye uzatmak gereksiz.
Değiştik. Değişiyoruz. Daha da değişeceğiz.
Aşkımız meşkimiz, ebeveynliğimiz, çocukluğumuz, eşliğimiz, dostluğumuz, işimiz gücümüz, hepsi hızla değişecek!


***

Bir kere şunu bilmemiz gerek...
Bugünün yeniyetmeleri dijital dünyaya doğdular. Dijital aletlerle oynayarak büyüdüler.
Bu nüfusun on yıl sonra da dünyayı hâlâ basılı medya "aklı"na göre yönetmeye kalkışan ve "her şeyi ben bilirim" diyen siyasilere tahammülü olabilir mi sizce?
Bugün yabancılarla yüz yüze ilişki veya yüz yüze iletişim denen şey yarın da aynı anlam ve işlevi taşıyabilir mi?
Yeri gelmişken...
Pek sık rastladığım "yüz yüze iletişim değerini kaybedecek" türü fikir yürütmeleri ucuz ve kolaycı buluyorum.
Belki de yüz yüze iletişim bir tür "inisiyasyon" anlamını taşıyacak, o kadar değerli ve özel olacak!

***

Bizim entelijansiyanın en temel özelliği bol bol "yenilik" lafı etmesine karşın yeni olan ne varsa, hepsinden ürkmesidir.
Bugün "Twitter" veya "Linkedin" deyince tüyleri diken diken olan ve bunu bir marifet sanan akademisyenler var.
Medya da öyle...
O kadar dünyadan habersizler ki, biri çıkıp "gelecek web'de" diyor, bunlar da "a bak çocuk, ne kadar ileriyi görüyor!" diye alkışlıyor.
O kadar cahiller ki, "web"in şimdiden gerileme dönemine girdiğini bilmiyorlar. Oysa ellerindeki telefon ve tabletleri nasıl kullandıklarına baksalar, bunu şıp diye anlarlar ama nerde!
Hele medyanın pazarlama ve reklam bölümleri...
Geriatri kliniğini andırıyor bazıları.
İnternet ve mobil üzerinden reklam almaya bilimkurgu gözüyle yaklaşan insanlarla ve dünyadan habersiz yayın yönetimleriyle nereye kadar ilerlenebilir ki!

***

Asıl gündelik hayatımızdaki değişimi konuşmak istemiştim. Yerim kalmadı.
Sherry Turkle'nin, (bir zamanlar pek ses getiren bir psikanalistti, şimdilerde dijital dünyada ruh hallerimiz üzerine çalışıyor) kısaca özetlediği gibi "hep birlikte tek başına" bir hayata hızla ilerliyoruz.
Madalyonun bu yönü bir başka yazıya artık...

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA