Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Dünya lükse doymadı

Milyarderlerin sayısı hızla artıyor. Bu artış, en çok lüks otomobil satışlarına yansıyor. 2014'te lüks otomobil satışları tüm zamanların en yüksek rakamlarını yakaladı. Türkiye'de ise pazarın bir numarası BMW

Dünyadaki milyoner ve milyarderlerin sayısı hızla artıyor.
Bu artış, en çok lüks otomobil satışlarına yansıyor.
Son yıllarda lüks markaların global satışları rekor üzerine rekor kırıyor. 2014'te benzer bir gelişme yaşandı. Lüks otomobil satışları yeni bir rekora imza attı.

TÜKETİCİ PROFİLİ DEĞİŞTİ
Çin, 2014'te lüks markaların en büyük pazarı olmaya devam etti. Çin'i, ekonomik krizi atlatan ABD ve Avrupa ülkeleri izledi.
Çin ve ABD kadar olmasa da Türkiye'de de lüks otomobil satışları son yıllarda hızla artıyor. 2014'te lüks sınıfı otomobil satışları beklentilerin üzerinde artarak 78 bin 112 adete ulaştı. 2013'te bu rakam 65 bin 509 adet olarak gerçekleşmişti.
Böylece lüks otomobilde tüm zamanların satış rekoru kırıldı.
Lüks otomobil pazarı tarihinin en yüksek satış rakamına, vergi avantajına sahip küçük hacimli motorlu modellerin dopingiyle ulaştı.
Ayrıca, bu tür araçlara ilgi duyan müşterilerin profili de hızla değişmeye başladı. Daha önce bu sınıftaki otomobillerin yanına bile yaklaşamayan, ancak rüyalarında gören kitle, vergi avantajlı modeller sayesinde lüks oto sahibi oldu.

BMW 1 NUMARA

Türkiye lüks otomobil pazarı, Alman markaların rekabetine sahne oldu. 2014'te bu pazarının bir numarası BMW oldu. 2014 sonu itibariyle 26 bin 174 adet satış gerçekleştirdi. Alman Mercedes-
Benz'in satışları 23 bin 100 adette kaldı. Alman otomotiv markası Audi satışlarını 17 bin 809 adete çıkardı. Almanlar dışındaki tek lüks marka İsveçli Volvo ise satışlarını rekor seviyede artırarak 6 bin 60 adete yükseltti.

REKOR KIRAN KIRANA

Mercedes-Benz, 2014'te bir milyon 650 bin adetle rekorunu yeniledi. Son dört yıldır üst üste satış rekoru kıran Mercedes-Benz'in global satışları yüzde 12.9 arttı.
Audi'nin küresel satışları yüzde 10.5 artışla, bir milyon 741 bin 100 adete yükseldi. Audi, 2014'te 50 ülkede satışlarını artırdı. Markanın en büyük pazarı 578 bin 932 adetle Çin, ikinci pazarı ise 255 bin 582 adetle Almanya.
BMW için 2014 rekor yılı oldu. Markanın satışları yüzde 9.5 artarak bir milyon 811 bin 719 adete çıktı.
BMW Group bünyesindeki Mini'nin satışları da 302 bin 183 adete çıkarak, rekor kırdı.
Volvo'nun global satışları yüzde 8.9 arttı. Marka, 465 bin 866 adetle rekora imza attı. XC60, 136 bin 993 adetle Volvo'nun en çok satılan modeli oldu.
Porsche, 2014'te üst üste dördüncü satış rekoruna imza attı. Markanın satışları yüzde 17 artışla 189 bin 849 adete çıktı. Porsche'nin bir numaralı pazarı 47 bin 7 adetle ABD, Çin 76 adet gibi küçük bir farkla ikinci sırada yer aldı.
Bentley, 2014'ü rekor satışla kapattı.
Markanın satışları yüzde 9 artarak 11 bin 20 adete çıktı. Amerika, Bentley'in bir numaralı pazarı olurken, ikinci sıradaki Çin arayı kapatmaya başladı.
Rolls-Royce'nun global satışları yüzde 11.9 artışla rekor seviyeye çıktı. Marka, 4 bin 63 adetle, 111 yıllık tarihindeki en yüksek satış rakamına ulaştı.
Lamborghini 2014'te tarihindeki en yüksek satış rakamına ulaşarak, rekor kırdı. Satışlar yüzde 19 artarak, 2 bin 121 adetten 2 bin 530 adede çıktı.
Maserati,
dünya genelinde 36 bin 500 adetle 2013'e göre satışlarını yüzde 136 artırdı. Maserati'nin bu başarılı performansında E segmentindeki ilk modeli olan 'Ghibli' başrolü oynadı.

TÜRKLERİN LÜKS SEVDASI
Lüks oto satışları son beş yıldır katlanarak artıyor. 2009'da 27 bin adet olan lüks oto satışları, 2010'da 40 bin adete, 2011'de 48 bin adete, 2012'de ise 50 bin adete yükseldi. Lüks markaların 2015 satış hedefleri göz önüne alındığında, yıl sonunda yeni rekorların kırılacağı görülüyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA