YAZARA MAİL GÖNDER Neden yavaş yemeli?

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Hep yavaş yemeyi önerirler fakat benim buna zamanım olmuyor. Hızlı yemenin zararı var mı? Ü.F./Artvin
Ağız; sindirimin başladığı yerdir, bunu herkes bilir. Gıdalar orada küçük parçalara ayrılır ve birçok enzim içeren salya ile birlikte rahatlıkla sindirilebilecek kıvama getirilir.

20 DAKİKADA YİYİN
Eğer buna zaman ayrılmazsa; yeterli inceliğe ulaşmayan gıdaların sindirimi, mide bağırsak sistemini çok meşgul eder hatta bazı faydalı besinler emilemeden dışarıya atılır. Bunun yanında hızlı yemek yemek; yanlış beslenmenin ve şişmanlığın da önemli nedenleri arasındadır. Hızla yutulan lokmalar, daha doyma hissi uyanmadan arka arkaya sıralanırsa; sonuç gereğinden fazla yemek ve şişmanlık olur. O nedenle yemeğinizi, tadına vararak yavaş yavaş yiyin ve 20 dakikadan önce bitirmeyin. Bu süre içerisinde mideden gelen sinyaller beyne ulaşacak ve doyma hissini uyaracaktır. Böylece gereksiz beslenmekten de kurtulmuş olursunuz.

KASLI BİR VÜCÜT İÇİN BESLENME
Düzenli olarak spor yapıp vücut çalışıyorum; kaslarımın hızlı gelişmesi için ne yemeliyim? N.R./İzmir
Amacınıza hızlı ulaşmak için vücudunuza doğru yakıtı vermelisiniz. Sağlıklı gelişen kasların sırrı, düzenli protein almaktan geçer. Hemen her öğünde protein almalısınız; yağsız et, yumurta, süt ve süt ürünleri iyi protein kaynaklarıdır. Enerji için ise tam tahıldan yapılan ürünler tercih edilmelidir. Araştırmalar; spordan önce ve spordan sonra protein ve karbonhidrat yiyenlerin; daha çok kas yaptıklarını ve daha çok yağ yaktıklarını gösteriyor. Evde hazırlanmış meyveli yoğurt ya da süt; hem pratik, hem de ihtiyacı mükemmel şekilde karşılayacak bir seçenektir.

SİGARAYA TEKRAR BAŞLADIM
Sigarayı üç kez bıraktığım halde yeniden başladım. Sigaradan nasıl kurtulabilirim? R.L./Antalya
Sizin, bırakmayı hiç düşünmeyenlere göre, çok daha önde olduğunuzu söylemek istiyorum. Çünkü sigara bırakmada asıl uzun süreç olan karar verme aşamasını geçmişsiniz ve üç kez de denemişsiniz. Denemelerinizde başarısız olmak kesinlikle moralinizi bozmamalı, sigarayı bırakan pek çok insan, birkaç denemeden sonra amaçlarına ulaşmıştır. Deneyimlerinizden ders çıkararak nerede girişiminizin sekteye uğradığını, hangi çevresel ya da duygusal sebeplerin tekrar sigaraya başlamanıza neden olduğunu belirleyin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.