YAZARA MAİL GÖNDER En sağlıklı diyet hangisidir?

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Dukan'dan Atkins'e kadar şimdiye kadar çok diyet duyduk. Sizce en iyisi hangisidir? Ö.T./Manisa
Bana göre en iyi diyet; Akdeniz tarzı beslenmektir. Bu beslenme şekli, damak tadımıza ve ülkemizin şartlarına uyar. Dolayısıyla yaşam boyu sürdürmek ve bundan haz almak mümkündür.

EGZERSİZİ UNUTMAYIN
Akdeniz diyeti ile beslenen kişilerin kalori sayma mecburiyeti yoktur ve önemli hiçbir gıdadan vazgeçmeleri de gerekmez. Zeytinyağı da yersiniz, siyah undan yapılmışsa, ekmek de tüketirsiniz. Üstelik karnınız doyar, masadan kalkarken mutlu hissedersiniz. Buradaki temel felsefe; kötüyü iyi ile değiştirmektir. Katı yağ yerine zeytinyağı, kırmızı et yerine balık ve kümes hayvanları, tatlı yerine meyve yemek ve bunlara ek olarak sebze ile baklagilleri eksik etmemek; bu diyetteki temel prensipleri oluşturuyor. Her gün bir avuç fındık-fıstık yemek de vücuda faydalıdır. Buna bedensel aktiviteyi de eklerseniz; sağlıklı yaşamak ve ideal kiloyu tutturmak için en faydalı diyeti yapmış olursunuz.

BUZDOLABINDA DA MİKROP OLABİLİR
Buzdolabını ne sıklıkla temizlemek gerekir? Buzdolabının içinde mikrop yaşar mı? F.A./İstanbul
Buzdolabı şartlarında soğuk nedeni ile mikroplar daha yavaş ürer yoksa 'Buzdolabının içi mikropsuzdur' diye bir yargı tamamen yanlış ve yersizdir. Hatta içinde binbir türlü gıda bir arada saklandığından, birbirlerine mikrop bulaşması riski de vardır. Salmonella, kamfilobakter, norovirus gibi mikroplara buzdolabında sık rastlanır. O nedenle buzdolabına bir gıda döküldüğünde; hemen uygun bir deterjanla temizlenmesi ve et, yumurta, sebze gibi besinlerin saklanırken diğerleri ile temas etmemesine özen gösterilmesi gerekir. Yılda birkaç kez de detaylı bir temizlik yapılması önemlidir.

ÇOCUĞUMDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VAR
Çocuğuma dikkat eksikliği teşhisi konuldu. Beslenmesinde nelere özen göstermeliyim? Y.T./Edirne
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tedavisinde beslenmenin rolüne dair kesin kanıtlar yoktur. Bazı uzmanlar; beyne faydası olan gıdaların, bu rahatsızlığa da faydası olabileceğini savunuyor. Yüksek protein içeren yumurta, et, baklagiller ve fındık-ceviz gibi yağlı tohumlar; dikkati toplamayı kolaylaştırabilir. Basit karbonhidrat içeren şekerli gıdaların ve beyaz unun yerine; siyah unlu mamuller daha uygundur. Kanıt olmasa da, gıda boyası ve koruyucu madde içeren şekerlemelerin de dikkat eksikliğini artırdığı söyleniyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.