YAZARA MAİL GÖNDER Kozmetik tehlikelere dikkat!

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Çok alerjik bir cilt yapım var. Kullandığım ürünler cildimde kızarıklıklara neden oluyor. Kozmetik seçerken özellikle nelere dikkat etmeliyim? K.M./Antalya
Alerjik bünyeye sahip olanların kozmetik seçiminde çok dikkatli olmaları gerekiyor. Temizleyici, nemlendirici, peeling ve makyaj ürünlerinin cilt yapınızla uyumlu olması büyük önem taşıyor. Geçici-kalıcı dövme, piercing ve kalıcı makyajda da dikkatli olmalısınız. Bazen çok sık kullanılan ürünler bile alerji yapabiliyor. Örneğin; geçtiğimiz günlerde Amerikan Oftalmoloji Akademisi, takma kirpiklerin tehlikelerine dikkat çekti.

ANTİ-ALERJİK OLMALI
Özellikle formaldehit bazlı yapıştırıcıların kullandığı takma kirpikler; göz kapağı-kornea reaksiyonları, kirpiklerin dökülmesi ve göz kapağı şişlikleri gibi yan etkiler oluşabiliyor. Mutlaka anti-alerjik ürünlere yönelin. Kozmetik işlemler öncesinde, ürünün alerji riski taşıyıp taşımadığını sorun.

DEPRESYON-ŞEKER İLİŞKİSİ
77 yaşındaki annem şeker hastası ancak bu ara çok depresifleşti ve sanki şekeri de kötüleşti. Depresyonla şekerin bir ilgisi var mı? H.Y./Ankara
Şeker hastalığında oluşan damar ve sinir hasarı; göz, böbrek, kalp gibi pek çok organı olumsuz etkiler. Diyabetik ayak, sinir ağrısı yaratabilir. Bu şikayetler yorgunluk, halsizlik ve hayat stresleri ile birleşince; depresyon neredeyse kaçınılmaz olur. Son dönemde yaklaşık 4 bin kişiyi, beş yıl takip eden bir çalışmaya göre; depresyonda olan şeker hastaları ölümcül şeker komplikasyonları yaşayabiliyor. Ani şeker düşmesi, baygınlık sebebiyle acile gitme; bu hastalarda neredeyse iki kat daha fazla görülüyor. Dolayısıyla depresyonu mutlaka kontrol altına almalısınız. Bir uzmana başvurup ilaç tedavilerinden faydalanabilirsiniz.

HANGİ YAŞTA, NE KADAR KALSİYUM?
47 yaşındayım, ailemde kemik erimesi hastalığı çok sık görülüyor. Kemik erimesine karşı ne kadar kalsiyum almam gerekiyor? F.M./Bursa
Amerikan Tıp Enstitüsü; kadınların 19-50 yaş arasında günde 1000 mg., 51 yaş üzerinde ise günde 1200 mg. kalsiyum almasını öneriyor. Bir bardak yoğurt ile sütte yaklaşık 250 mg., bir dilim peynirde 75 mg., ıspanakta ise 200 mg. kalsiyum bulunur. Dışarıdan kalsiyum desteği alacaksanız, mutlaka hekiminize danışmalısınız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.