Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PELİN KAYA

Milano Moda Haftası’nın en gözde koleksiyonları

Milano Moda Haftası 23 Şubat ve 1 Mart tarihleri arasında gerçekleşti. Lüks markalar hafta boyunca sonbahar/kış kadın hazır giyim koleksiyonlarını görücüye çıkardı

❱❱❱ FENDİ : Mekan ve koleksiyon Fendi'nin geçmişinde bağlı olduğu doğal tonları ele almış ve adeta bir renk skalası olarak Kim Jones tarafından işlenmiş. Koleksiyon için 'Kim Jones'un gözünden Fendi' de deniyor. Fakat defiledeki parçalar birçok yönüyle başka lüks markaların parçalarını andırmaktan geri kalmamış.
Püskül detaylı peluş kabanlar geçen sezonun çok konuşulan Bottega Veneta sarı kabanını, triko alt üst takımlar ise Jacquemus'ü hatırlattı. En gösterişli parça ise maalesef Fendi'nin vazgeçilmezi olan kürktü. En göze çarpanlar ise mimari formlu topuksuz gibi görünen metal topuklu ayakkabılar oldu.

❱❱❱ MAX MARA : Marka, 70'inci yıldönümünü kutluyor ve bu koleksiyonu İtalyan aksanlı İngiliz stili olarak tanımlıyor. Koleksiyonda markanın imzası olan toprak tonlar yine ağırlıkta.
Bu tonların son zamanların en risksiz rengi olduğunu söylemek hiç de yanlış olmaz.
❱❱❱ PRADA : Marka erkek koleksiyonunda kullandığı dekoru tekrar kullanmış fakat bir farkla. Erkek koleksiyonunda pembe fon kullanırken, kadın koleksiyonunda mavi kullanılmış.
Böylelikle renklerin cinsiyeti ifade etmediği konusunda, zıtlık yaratarak bir harmoni ve başkaldırı yakalanmaya çalışılmış. Koleksiyona gelirsek, erkek koleksiyonunun kadın versiyonu gibi olmuş.
Yine o çok beğendiğimiz rengarenk kabanlar, sahte ama gösterişli kürk kabanlar ve glove purse'ler bu koleksiyonda da mevcut.

❱❱❱ MOSCHINO : Moschino ise bize adeta şov içinde şov sergiledi ve bir defilenin içinde tiyatro tadında kısa filme şahit olduk.
Geçtiğimiz sezon kuklalarla çok başarılı bir işe imza atan Jeremy Scott bu kez gerçek hayata koyamayacağı şeyleri bu kısa filme koymak istemiş. Jungle Red isimli bu defilede modeller gündelik yaşamında tercih edemeyeceği görünümlerle gündelik yaşamından yerlere gidiyorlar.
❱❱❱ GIORGIO ARMANI: Armani mavinin sakinliği ve siyahın gücünden yararlanmış ve tüm koleksiyonunu bunun üzerine inşa etmiş. Diğer markaların aksine de podyumda kadın ve erkeklerin birlikte yürümesi yine unisex giyime yönelişin güzel sinyallerinden biri olmuş.

❱❱❱ VALENTINO : Tasarımcı Piccioli, Sonbahar/Kış koleksiyonunu kısa ve kesin tutmayı amaçlamış. Zira siyah-beyazın hakimiyeti ve görünümlerdeki keskin hatlar bize bu durumu kanıtlar nitelikte.
Hal böyle olunca detaylar bir anda göz önüne çıkıyor ve o muhteşem Valentino çantalara dikkat kesilmeye başlıyoruz.
❱❱❱ DOLCE&GABBANA : Marka, 'Geçmişe Dönüş/Vintage' temasını günümüz teknoloji çağına uyarlayarak, 90'lardaki kendi koleksiyonuna atıfta bulunan koleksiyonunu sundu. Ancak her görünümde her parça o kadar 'fazla' ki insan hangi birine bakacağını şaşırıyor. 135 görünümden oluşan bu koleksiyon renk açısından da zengin.
Dolce&Gabbana'nın bu koleksiyondaki tarzı her zamanki danteller içindeki Sicilyalı kadın çizgisinin dışında. Adeta Moschino'nun çılgın tarzına bürünmüş. Zaten marka geçmişte Uzak Doğu ile yaşadıklarından dolayı bir süredir krizde.
Belki de bu yeni tarzı, sektörde ayakta kalabilmek için bir stratejidir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA