Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

Sosyal medyayla dizilere gaz vermek

Dikkat ediyor musunuz diziler hakkında son dönemde hep "Sosyal medyada çok konuşuldu" "Twitter'da herkes övdü" vs. tadında haberler çıkıyor. Trajikomik bir yorum olacak ama çıkmak da zorunda!
Çünkü SBT'nin reyting sonuçları o kadar komik ki, yeni başlayan dizilerden ilk bölümünde 20'nci olan da var 40'ıncı olan da... Üstelik çok da kaliteli bu diziler!
"Yeni gelen, eskiyi aratır" lafı hakikaten doğru. Tamam, kimse SBT'yi çok önemsemiyor ama hani "En azından bir fikir almak için bakıyorum" dersiniz ya, o fikri bile almak mümkün değil! Sonuçlar o kadar absürt ki, artık TV yöneticilerinin en büyük eğlencesi SBT verilerine bakmak.
Bir de şimdi internetteki yorum ve tıklanma sayılarını, SBT verileriyle harmanlayıp kafalarına göre sonuç açıklayanlar var, onlar tam evlere şenlik. Amaçları kendi yapımlarını yukarı çekmek; tabii yerseniz!

ÖLÇÜM İÇİN BİN DENEK AZ
Ee durum böyle olunca da haliyle yapımcılar, reklamverenleri etkilemek için sürekli "Yok sosyal medyada şu kadar tık aldı, şöyle güzel yorumlar yapıldı" haberleri veriyorlar.
AGB devre dışı bırakılmadan önceki reyting verilerinin dikkate alınması da artık şu saatten sonra saçma.
Bir sürü yeni dizi girdi, diziler kalktı, yerleri değişti vs... Aslında normal şartlarda yayından kalkması gereken büyük fiyaskolar da var ama sırf bu ölçümsüz kaotik dönemin hatrına ekrandalar!
Özetle bir an önce reytinglerde sağlıklı bir sisteme kavuşmamız gerekiyor!
Yeni reyting ölçümlerine bin denekle başlanacak olması da hata! Çünkü "Denek sayıları AGB'den az" diyenler, sonuçlara itiraz edenler olacaktır. Hele bin denekle SBT'deki gibi komik sonuçlar çıkarsa, siz o zaman görün asıl komediyi!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA