Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

YouTube reklamları kısalırken...

Google, 2018'den itibaren, YouTube videolarının başında gösterilen ve geçilemeyen 30 saniyelik reklamları kaldırma kararı aldı. Google sözcüsü, bundan sonra hem reklam verenler, hem de izleyiciler için daha ilgi çekici reklam formatlarına odaklanılacağını belirtti.
Muhtemelen gelecek yıldan itibaren 30 saniyeden kısa 20 saniyelik, hatta daha kısa 10 saniyelik reklam videolarını daha çok izleyeceğiz.
Süre azalacak ama belki de ilk beş saniyeden sonra reklamları hiç atlayamayacağız.
Bu şu anlama geliyor: Reklam ajansları eskisi gibi TV'ye çektiği reklamı hop internete yükleyemeyecek, yüklese de izleyen yok zaten! Aslında doğru olan da bu; reklamcılar kampanyalarında TV ve internet reklamlarını birbirinden tamamen ayırmalı, ürüne göre sadece TV ya da internet kafasıyla filmler çekmeliler.
Sadece sosyal medyaya yönelik reklamlar, viral'ler de çekiliyor elbette ama izleyen yok! Kendinizden örnek alın.
YouTube'da çıkan reklam videosunun tamamını sonuna kadar ne zaman izlediniz?
Ben internet icat edildiğinden beri izlemiyorum mesela!
Şimdi internet ve sosyal medyacıların duymak istemedikleri bölüme geldik. Yapılan birçok araştırma; internette reklamların dikkate alınmadığı, reklam videoların fazla izlenmediğini gösteriyor.
Çünkü internetin çıkış noktası bağımsız, ücretsiz bilgi paylaşımıydı. Başlangıçta internette reklam da yayınlanmıyordu.
İnternetten her şeye ücretsiz, beleş ulaşmaya alışmış bir kuşak yetişti. Bu insanların youTube'da reklamı atlamak için beş saniye beklemeye bile tahammülü yok. İnternet devleri her şeyi çözdü ama reklam videolarını izlettirmeyi, ilanların bir tıkla kapatılmasını engellemeyi bir türlü başaramıyorlar. Ama bunun da çaresini buldular, 'Yazılı basın öldü' algısı oluşturdular. Bunu gazeteciler bile söylüyor. Nasıl öldü?
Kim öldürdü? Bugün TV ve internet üzerinde dolaşan haberlerin yüzde 80'ini hâlâ yazılı basın kaynaklı.
Gazeteler yazılı basın ile interneti beraber götürüyorlar ama asıl sorun asalak medya siteleri. Bunlar ana akım medyanın haberlerini sonuna kadar sömürüp 'Yazılı basın öldü' algısı üzerinden reklam geliri elde ediyorlar.
Yazılı basın Türkiye'de ölmedi, internetle uyum içinde yaşayıp gidiyor. En önemlisi; yazılı basında çıkan ilanlar, internettekinden daha değerli ve etkili.
Çünkü okuyucu mutlaka görüyor o ilanı, internetteki gibi kaçmıyor! Özetle; reklam verenler, çalıştığınız ajanslardan biri size 'Yazılı basın öldü' derse ona internette en son hangi reklamı izlediğini sorunuz. Alacağınız cevap koca bir sessizlik olacaktır. İşte Google bu sessizliği kırmanın yolunu arıyor ama insanların internet kullanma alışkanlıklarını değiştirmek çok zor!

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA