Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SAİT GÜRSOY

Öğretmen ve öğretmenlik çalıştayı

MEB, öğretmen sorununu çok yönlü olarak masaya yatıracak. Eğitim alanında insan gücü planlaması noktasında yaşanan sorunlara çözüm arayan Bakanlık, hafta sonunda Antalya'da YÖK'ten, sivil toplum kuruluşlarına, akademisyenlerden, gazetecilere kadar konunun tüm uzmanlar ını bir araya getirecek. Çalıştayda, tercih aşamasından başlayarak, emekliliğe kadar olan süreçte, üniversite kontenjanlarından, atanamayan öğretmenlere kadar birçok sorun ele alınacak. Antalya'da 18-20 Kasım tarihlerinde düzenlenecek Öğretmen Çalıştayı'nda, bir de strateji belgesi çıkması öngörülüyor. Oluşturulacak stratejik planda ülkemizin gelecekte öğretmen yetiştirme politikası belirlenecek. MEB, çalıştaydan çıkacak sonuçlara göre, bu konuda sağlam zeminde hareket imkanı bulacak.

Öğretmenlik mesleğinin geleceği
Eğitim konusunda uzman olan kişilerin katılacağı çalıştayda, öğretmenlerin ve bu mesleğin sorunları ele alınacak. Öğretmenliğe giriş koşulları, meslek standardı, kariyer gelişmesi konuları öncelikli olacak. Kısacası bu çalıştayda, öğretmenlik mesleğinin geleceği çizilecek. Hizmet öncesi öğretmen yetiştirme, Öğretmen atama kaynakları, seçme süreci ve yerleştirme, Uyum ve adaylık süreci, sürekli mesleki gelişim, Öğretmenlik mesleği kariyer basamakları başlıklarıyla dört ayrı çalışma grubunda, öğretmenlik ve öğretmenlik mesleğinin sorunları ele alınacak.
Çalıştaya katılacak değerli eğitim uzmanlarından bazılarıyla konuştum. Çalıştayda ele alınacak öncelikli konuları sizinle paylaşmak istiyorum. Öğretmen yetiştirme ve atama sisteminde, ülkenin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarının niteliksel ve niceliksel olarak dikkate alındığı bir yapı oluşturulacak. Öğretmen atamalarında bölgeler itibarıyla ihtiyacın dikkate alındığı, teşvik edici bir yaklaşım benimsenecek. Milli eğitimde okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretimle mesleki ve teknik eğitimin mevcut durumuyla öğretmen yetiştirme ve atama sistemine ilişkin bilgiler yer alacak. Öğretmen yetiştirme ve atama sisteminde, ülkenin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarının niteliksel ve niceliksel olarak dikkate alındığı bir yapı oluşturulacak.

Çalıştay kararları önemli
Fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin kontenjanları ülkenin gelecekte ihtiyaç duyacağı branşlara ve öğretmen sayısına göre belirlenecek. Öğretmenlere ve okul yöneticilerine yönelik hizmet içi eğitimlerin etkinliği ve yaygınlığı artırılacak. Bu kapsamda yenilenen müfredatlara uygun etkili bir hizmet içi eğitim modeli geliştirilecek. Bu modelin tasarımında temel ilkeler; eğitim ihtiyacının belirlenmesi, eğitim ve öğretim dönemi dışındaki zamanların etkin kullanımı, eğitimlere ait etki analizlerinin yapılması, öğretmen ve öğrenci yeterliliklerinin değerlendirilmesi olacak. Öğretmen seçim sistemi ve alan sınavı değerlendirilecek.
Bu tür çalıştaylarda alınan kararlar bağlayıcı olmaz. Ancak, Anayasa taslakları ve yasalar hazırlanırken bu çalıştaylarda alınan kararlar yasalara fikir öncülüğü yapar. Burada alınacak kararlar eğitim dünyamız için önem arz edecek. Bu nedenle çalıştaya katılanlar, bu önemin bilinciyle, orada alınacak kararlarda etkili ve sorumlu bir duruş sergilemeliler. Bence, ilk kez bu kadar kapsamlı bir şekilde, öğretmenlik ele alınacak. Şimdiden bu çalıştayın sonuçlarının, tüm eğitim dünyamıza hayırlı olmasını diliyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA