Türkiye'nin en iyi haber sitesi
NİHAT HATİPOĞLU

Sorular

S.1. Hayvanların iğne ile uyuşturulduktan sonra kesilmeleri dinen sakıncalı mı?
C.1. Hayvanın iğne ve benzeri bir yolla uyuşturulduktan sonra kesilmesi dinen sakıncalı değildir. Bizim burada dikkat ettiğimiz nokta, hayvanın hangi yöntemle öldüğüdür.
Hayvan elektro şok veya iğne vurulması sonucunda ölmüşse, bunun eti yenmez. Halkımızın kullandığı ifade ile, eti murdar olur. Ancak sizin sorduğunuz yöntemde, hayvan, sadece sendeler, ölmez. Hayvanın ölümü ise kesimle olur. Yani sakınca bulunmamaktadır.
Hayvanın kesiminde, hayvana en az acı verecek yöntem bizim için tercih edilen yöntem olur.

S.2. Umreye gidene hac farz olur mu?
C.2. Umreye gidene hac farz olur, görüşü bazı fıkıhçılar tarafından dillendirilmiştir. Ancak bu konu, içtihadi bir meseledir.
Zira haccın farz olması için gidip gelmeye güç yetirilmesi ve maddi açıdan yeterlilik şartı aranmaktadır. Bu şartları taşımayan bir insana -Kâbe'yi görmekle- haccın farz olduğunu söylemek zordur.

S.3. Namaz kılmayanın ölümünden sonra kefaret niyetiyle para verilmesi yeterli olur mu?
C.3. Namaz bedenle yapılacak en önemli ibadetlerin başında gelir. Erginlik çağına gelmiş, aklı başındaki her Müslüman'ın günde 5 vakit namaz kılması, Kuran-ı Kerim ayetleri ve sahih hadislerle açıkça emredilmiştir. Namaz kılmadan ölmüş bir Müslüman için verilen fidye, kılınamayan namazın yerine geçmez. Aksi halde namaz fakire emredilmiş, zengine ise emredilmemiş olur. Parası olan, namaz yerine para vermiş olur. İslam böyle bir şeye onay vermez.
Ancak, bütün bunlara rağmen ölenin arkasından kılamadığı namazlar için fakirlere para bağışını bazı alimler -belki fakirin duası hürmetine Allah kişiyi affeder anlayışıyla- caiz görmüşlerdir. Esas olan böyle bir duruma düşmeden namazı kılmaktır.

S.4. Regl olan bir kadın namaz kılabilir mi?
C.4. Regl hali kadınlar için bir zorluk ve yoğunluk dönemidir.
Özel bir haldir. Bu nedenle de Peygamberimiz (sav), kadınların regl halinde namaz kılamayacağını açıkça belirtmişlerdir. Kılamadığı bu namazları daha sonra kaza etmez.
Ancak, bu dönemde tutamadığı oruçları daha sonra kaza etmelidir. Çünkü sahih hadislerde bu böyle bildirilmiştir.
Bir konuda Peygamberimizin sahih hadisleri varsa ve bu hadislerin anlamı açıksa, bu konuda kimsenin buna aykırı fetva vermesine itibar edilmez. Çünkü sahih nassın -
Kuran-ı Kerim ayeti veya sahih hadis- olduğu yerde içtihada itibar edilmez.


YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA