YAZARA MAİL GÖNDER Kemik erimesine karşı beş önlem

YAZARLAR

"Ailemde kemik erimesi çok sık görülüyor. Nasıl önlem alabilirim?" D.S./Rize
50 yaşın üzerindeki her üç kadından biri kemik erimesine (osteoporoz) bağlı kemik kırığı ile karşılaşıyor. Uluslararası Osteoporoz Derneği'nin sizi koruyacak beş önerisi var: 1. Haftanın üç-dört günü; 30-40 dakikalık yürüyüş, direnç ve güç egzersizlerini içeren bir egzersiz rutini yapın. 2. Kemik dostu kalsiyum, sağlıklı protein, taze sebze-meyve içeren bir beslenme uygulayın. 3. Sigara ve aşırı alkolden uzak durun. Aşırı zayıf olmaktan kaçının. 4. 45 yaşından önce menopoza girdiyseniz, kortizon türevi ilaçlar kullanıyorsanız, ailenizde kemik erimesi varsa, çölyak, romatizmal artrit veya Crohn hastalığı gibi bir sağlık sorununuz varsa; kemik erimesine karşı dikkatli olun. 5. Menopoza girdiğinizde kemik erimesine karşı tarama yaptırın. Erime tespit edilirse hekimin önereceği tedaviyi dikkatle takip edin.

GRİPLE ALERJİ KARIŞTIRILABİLİR
"Sürekli öksürüyorum, grip olduğumu hissediyorum; acaba başka bir şey olabilir mi?" M.H./Ankara
Mevsim geçişlerinde grip, çoğunlukla mevsimsel alerji ile karıştırılabilir. Ancak öksürük, kas ağrısı, boğaz ağrısı gibi şikayetler gripte daha sık görülür. Alerjilerde ise kaşıntı, kızarıklık, gözlerde yaşarma, burun akıntısı, nefes darlığı gibi şikayetler sıklaşır. Ancak bu iki problemi ayırmanın en iyi yolu, hekime başvurmaktır. Gripseniz, bağışıklığınızı destekleyecek ve şikayetleri hafifletecek tedaviler almanız gerekir. Alerjilerde ise antihistaminik ilaçlar, alerji iğnesi gibi başka tedaviler önerilir. Alerjiden şikayeti olanların; ayrıca polenlerin ve tozların bulunduğu ortamlardan uzak durması gerekir.

SONBAHARDA KABIZLIK GELİŞEBİLİR
"Bu aylarda sürekli kabızlık şikayeti yaşıyorum. Ne yapabilirim?" R.O./Malatya
Özellikle kış aylarına girerken beslenme alışkanlıkları ve egzersiz düzeni değişir. Havalar serinlese de açıkkapalı alanda yürüyüşlerinize devam edin. Sabah kahvaltısı öncesinde 15 dakika hafif karın egzersizleri yapın. Mutlaka mevsiminde taze sebze-meyveleri tüketin. Sularını değil meyvenin kendisini tercih edin. Tam tahıllı ve bol lifli gıdalar tüketin. Ketentohumu ve probiyotikli gıdalardan faydalanın. Bol su için. Lif desteklerini de hekime danışarak ve bol su ile alabilirsiniz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.