Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HÜLYA GÜLER

Bir Türk, bir ABD’li şirket ve Çin başarısı

Sesli dinlemek için tıklayınız.

Bu yılki Kurban Bayramı'na global gıda enflasyonu ve gıda koridoru açıldı/açılacak haberlerinin gölgesinde ulaştık. Öncelikle herkesin, yardımlaşma ve dayanışmanın en güzel örneklerinden Kurban Bayramı'nı kutluyorum. Ve bu bayramın, gıda güvenliğini tehdit eden unsurların çözümü için gerekli adımların atılmasına vesile olmasını diliyorum.
İklim krizi ve global enflasyonun etkilerine, jeo-politik riskler de (son örnek Rusya-Ukrayna savaşı), eklenince gıda güvenliği, bir kez daha insanlığın en öncelikli ortak endişesi haline geldi. Söze gıda güvenliği ile başladım zira konuyu Türkiye'nin dünya çapındaki bir gıda şirketine getirmek istiyorum; TFI TAB Gıda'ya.
Geçtiğimiz günlerde Türkiye'de 700'üncü, Çin dahil toplamda da 2 bin 150'nci Burger King restoranını açan TFI TAB Gıda'nın, diğer markalar altındaki şubeleriyle birlikte toplam restoran sayısı, 2700'e (1300'ü Türkiye'de) çıktı. Toplam 55 bin çalışanı bulunan şirket, bu rakamla küresel hızlı servis işletmeciliği sektöründe dünyanın en büyük 5. şirketi konumunda. Hedef ise bu yıl sonunda ilk 3'e girmek.
Bayram öncesinde bir araya geldiğim, TFI TAB Gıda Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu ve TFI TAB Gıda Kurucu Ortağı ve CEO'su Korhan Kurdoğlu ile şirketin global yolculuğunu konuştuk. Öncesinde Erhan Kurdoğlu, bir Türk şirketi olarak TFI TAB Gıda'nın nasıl Amerikalı bir şirketin (Burger King) Çin'deki en iyi operatörü olduğunu anlattı.
Burger King'in, Türkiye fast food pazarına rakiplerinden 10 yıl sonra girmesine rağmen yakaladığı başarının genel merkezin dikkatini çektiğini söyleyen Erhan Kurdoğlu, şöyle devam etti: "Bize, 'siz dünyadaki en iyi operatörümüzsünüz, Çin'e girer misiniz?' diye sordular. Biz de 'olur' dedik. Sonrasında da Türkiye'deki takım çalışmamızı, buradaki know how'ımızı, Çin'deki ekiplerimizle uyumlu bir şekilde uyguladık ve başarılı olduk.
Çin'deki başarımızla dünyanın en büyük oyuncuları arasında yer aldık. Dünya çapında bir işletmeci olduk." Çin'deki deneyimi, 'çift taraflı öğrenme' şeklinde niteleyen Korhan Kurdoğlu ise şu bilgileri paylaştı: "Özellikle Çin'deki dijital ödeme sistemleriyle çevikleştik. Buradaki know how ile Türkiye'de pandemi sürecinde fark yarattık. Covid döneminde bile yatırım yaptık. Pandemide Türkiye'de 100'ün üzerinde restoran açtık. Bu yıl sonunda toplam restoran sayımızı 3 bine çıkararak dünyada ilk üçe gireceğimizi öngörüyoruz."
Burger King'i Türkiye'ye getirme önerisini, Babası Ertuğrul Kurdoğlu'nun, "Keban Barajı'nı yapan şirket, köfte ekmek yapıyor mu dedirteceğiz?" şeklinde karşıladığını anımsayan Erhan Kurdoğlu, son söz olarak, "İşte o Burger King operasyonuyla, bugün dünyanın sayılı oyuncuları arasındayız" dedi.
TFI TAB Gıda'nın Çin'deki başarısı, son yıllarda ABD ve Avrupalı şirketlerin sık sık dile getirdiği '3. ülkelere bir Türk şirketiyle girme' stratejisinin ne kadar isabetli olabileceğini ortaya koyan güzel bir örnek. Bu güzel örneklerin çoğalması temennisiyle, tekrar herkesin bayramını kutluyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA